Unilever największym reklamodawcą w Polsce
W I półroczu br. najwięcej na reklamę w polskich mediach tradycyjnych wydał Unilever. Natomiast wśród operatorów telekomunikacyjnych największy budżet reklamowy miał Polkomtel.
Od stycznia do czerwca bieżącego roku Unilever Polska na reklamę w telewizji, radiu, prasie i kinach cennikowo przeznaczył prawie 540 mln zł, czyli 61,5 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor. Mocno w porównaniu z I połową ubiegłego roku wzrosły też budżety reklamowe dwóch innych koncernów FMCG: Danone (o 65 proc.) oraz Procter & Gamble Operations Polska (o 56,5 proc.).
Najwięksi reklamodawcy w Polsce | ||
firma |
cennikowe wydatki reklamowe w I półroczu 2010 |
cennikowe wydatki reklamowe w I półroczu 2009 |
Unilever Polska | 538 370 181 zł | 333 272 843 zł |
Polkomtel | 323 827 903 zł | 223 715 958 zł |
Nestle Polska | 259 964 511 zł | 193 389 366 zł |
PTK Centertel | 248 203 266 zł | 259 611 166 zł |
L'Oreal Polska | 228 014 043 zł | 196 757 366 zł |
Procter & Gamble Operations Polska | 226 327 530 zł | 144 578 928 zł |
Polska Telefonia Cyfrowa | 220 449 341 zł | 209 232 248 zł |
Danone | 214 720 060 zł | 130 230 561 zł |
Aflofarm | 193 462 281 zł | 103 916 534 zł |
Metro Group | 162 493 848 zł | 150 727 087 zł |
Henkel | 159 947 329 zł | - |
P4 | 154 409 390 zł | 133 559 242 zł |
Reckitt Benckiser | 137 649 393 zł | 90 886 128 zł |
US Pharmacia | 135 680 709 zł | 102 561 194 zł |
Ferrero Polska | 117 383 865 zł | - |
Coca-Cola Poland Services | 114 233 824 zł | 95 798 213 zł |
Telekomunikacja Polska | 98 609 188 zł | 96 645 891 zł |
Mars Polska | 90 855 016 zł | 83 230 323 zł |
Glaxosmithkline Consumer Healthcare | 88 110 747 zł | 99 889 570 zł |
Kraft Foods | 87 580 222 zł | - |
Wśród operatorów telekomunikacyjnych najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych wydał w minionym półroczu Polkomtel (kontrolujący marki Plus i 36,6) – cennnikow ponad 320 mln zł, czyli 44,5 proc. więcej niż rok wcześniej. P4 (operator sieci Play) zwiększyło swój budżet reklamowy w telewizji, radiu, prasie i kinach o 15,5 proc. w skali rok do roku, Polska Telefonia Cyfrowa (Era, Heyah) – o 5,5 proc., a Telekomunikacja Polska – o 2 proc. Natomiast PTK Centertel (Orange) przeznaczył na reklamę w tych mediach 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Unilever największym reklamodawcą w Polsce