Smok w nowej kampanii Domestosa. AI pomogła w produkcji
Unilever reklamuje markę Domestos, której głównym bohaterem jest brand hero - czyszczący łazienkę smok. Tworzenie kampanii wspierała sztuczna inteligencja - narzędzia AI umożliwiły efektywne wykorzystanie istniejących materiałów reklamowych oraz stworzenie dodatkowych scen potrzebnych do realizacji spotów, a także dedykowanej kampanii influencerskiej.

Ze względu na ograniczoną dostępność materiałów, polski dom produkcyjny Supermassive wykorzystało zaawansowane narzędzia generatywne do efektywnego czasowo zmodyfikowania, wyczyszczenia i upscale’u treści pochodzących z innych rynków. Generatywne AI zostało użyte do stworzenia zupełnie nowych scen z głównym bohaterem kampanii – smokiem.
– Głównym wyzwaniem tego projektu było efektywne wykorzystanie różnorodnych materiałów reklamowych, które otrzymaliśmy od rynków – mówi Ewa Niski, junior brand manager w Unilever. – Generatywne AI pozwoliło nam nie tylko wyczyścić i podnieść jakość istniejących filmów, ale przede wszystkim stworzyć całkowicie nowe, spójne z koncepcją kampanii sceny. Dzięki temu udało się zrealizować projekt, który bez tych narzędzi byłby trudny do przeprowadzenia.
Smok z murala
Elementem kampanii były również działania z zakresu influencer marketingu. Influencerzy, w tym m.in. Natalia Sisik, Mateusz Glen czy Karolina Brygieł, przygotowali materiały, na których w Supermassive za pomocą AI wygenerowano sceny ze smokiem. W efekcie smok wylatywał z nakręconego w mieście murala, pojawiał się w ich łazienkach, a nawet wpływał na sam wygląd twórców.
– Wykorzystanie AI, w tym narzędzi generatywnych, w oczywisty sposób nie ogranicza się jedynie do samej kreacji – komentuje Michał Kisielewski, chief creative officer w Supermassive. – Technologie te mają realny wpływ na procesy lokalizacji czy adaptacji materiałów na potrzeby różnych rynków. Dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom rozwiązania bardziej elastyczne, szybkie i ekonomiczne niż te dotychczas dostępne – podkreśla.
Spoty i treści influencerskie emitowane są na Facebooku, TikToku i Instagramie.
Dołącz do dyskusji: Smok w nowej kampanii Domestosa. AI pomogła w produkcji