SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN i TVN24 najbardziej godnymi zaufania markami telewizyjnymi

TVN otrzymała Złote Godło, a TVN24 - Kryształowe Godło dla marek najbardziej godnych zaufania wśród polskich stacji telewizyjnych. W kategorii stacji radiowych wyróżnione zostały RMF FM i Radio Eska. W ogólnym badaniu European Trusted Brands obejmującym 15 europejskich krajów najlepsza okazała się marka Nivea.

We wszystkich 15 krajach biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Reader's Digest respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo marki wskazywano również w kategoriach lokalnych - w polskiej edycji było ich 18.

TVN otrzymała Złote Godło dla marki godnej zaufania w kategorii polskich stacji telewizyjnych, otrzymując największą liczbę spontanicznie oddanych głosów w badaniu przeprowadzonym przez Reader's Digest. Natomiast TVN24 zdobyła Kryształowe Godło, uzyskując najwyższą ocenę w pięciu kryteriach: jakości, wartości w stosunku wartości do ceny, zrozumienia potrzeb klienta, wizerunku i społecznej odpowiedzialności.

Wśród stacji radiowych Złote Godło przypadło w Polsce RMF FM, a Kryształowe - Radiu Eska. Wśród sieci komórkowych wyróżniono Orange i Play, a wśród firm internetowych - TP i UPC. Z kolei w kategorii telefonów komórkowych statuetki zdobyły Nokia i LG, a komputerów - HP i Apple.

W 13 kategoriach laureatem Złotego i Kryształowego Godła okazała się ta sama marka. Zdobywcami obydwu tytułów zostały Centrum, Nestlé, ING TFI, Winiary, Herbapol Lublin, Sony, Nivea, Apart, Avon, Dbam o Zdrowie, Rossmann, H&M oraz Falvit.

EUROPEAN TRUSTED BRANDS ETB 2012
ZŁOTE GODŁOKRYSZTAŁOWE GODŁOKategorie globalne
SAMOCHÓD
OpelMercedes
URZĄDZENIE AGD
BoschElectrolux
KOMPUTER OSOBISTY
Hewlett PackardApple
TELEFON KOMÓRKOWY
NokiaLG
OPERATOR TELEFONII KOMÓRKOWEJ
OrangePlay
APARAT FOTOGRAFICZNY
SonySony
BIURO PODRÓŻY
ItakaTUI
BANK
PKO BPAlior Bank
KARTA PŁATNICZA
VisaMaestro
TOWARZYSTWO UBEZPIECZENIOWE
PZUAXA
FIRMA INTERNETOWA
TPUPC
STACJA BENZYNOWA
OrlenLotos
WITAMINY
CentrumCentrum
PREPARAT PRZECIWBÓLOWY
ApapIbum
PREPARAT NA PRZEZIĘBIENIE
GripexFlegamina
KOSMETYKI DO PIELEGNACJI WŁOSÓW
NiveaNivea
KOSMETYKi ZAPACHOWE I KOLOROWE
AvonAvon
KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI SKÓRY
NiveaGarnier
PROSZEK DO PRANIA
VizirPersil
PŁATKI ŚNIADANIOWE
NestleNestle
ZEGARKI I BIŻUTERIAKategorie lokalne
ApartApart
STACJA RADIOWA
RMF FMRadio Eska
STACJA TELEWIZYJNA
TVNTVN24
DOSTAWCA ENERGII
EneaVattenfall
FUNDUSZ INWESTYCYJNY
ING TFIING TFI 
PRODUCENT ŻYWNOŚCI
WiniaryWiniary
OLEJ JADALNY/MARGARYNA
Olej KujawskiDelma
CIASTA/DESERY
Dr. OetkerE.Wedel
LODY
AlgidaKoral
WODA 
Żywiec ZdrójCisowianka
PŁYN DO MYCIA NACZYŃ
LudwikPUR
PREPARAT ZIOŁOWY
Herbapol LublinHerbapol Lublin
SUPLEMENT DIETY
FalvitFalivit
DROGERIA
RossmannRossmann
APTEKA
Dbam o zdrowieDbam o zdrowie
PASTA DO ZĘBÓW
ColgateSensodyne
SKLEP Z ODZIEŻĄ
H&MH&M
SKLEP SPOŻYWCZY
BiedronkaLidl
ZŁOTE GODŁOKRYSZTAŁOWE GODŁO

 

KategoriaPolska
SamochódOpel (13%)
Urządzenie AGD Bosch (17%)
Komputer osobistyHP (13%)
Telefon komórkowyNokia (58%)
Operator telefonii komórkowejOrange (28%)
Aparat fotograficznySony (30%)
Biuro podróżyItaka (22%)
Bank PKO BP (28%)
Karta kredytowaVisa (57%)
Towarzystwo ubezpieczeniowePZU (46%)
Firma internetowaTP (22%)
Stacja benzynowaOrlen (44%)
WitaminyCentrum (13%)
Preparat przeciwbólowyApap (31%)
Preparat na przeziębienieGripex (24%)
Kosmetyki do pielęgnacji włosówNivea (12%)
Kosmetyki zapachowe i koloroweAvon (13%)
Kosmetyki do pielęgnacji skóryNivea (37%)
Proszek do praniaVizir (34%)
Płatki śniadanioweNestlé (53%)

 
We wszystkich 15 krajach za najbardziej godną zaufania uznano markę Nivea (w kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry). W 14 państwach wyróżniono markę Nokia (jako telefon komórkowy), w 13 - kartę kredytową Visa, w 12 - aparat fotograficzny Canon, a w 11 - HP (komputer osobisty).

Dwunasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 15 krajach europejskich (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria). Wzięło w niej udział 27 467 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Dołącz do dyskusji: TVN i TVN24 najbardziej godnymi zaufania markami telewizyjnymi

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
kto to przyznawal
odpowiedź
User
vib
To bardzo kiepski żart! Zaufanie?! Manipulacja, naciąganie faktów, i tak zwane "ufajnowywanie tematu". oto cała prawda, całą dobę
odpowiedź
User
erni
Brawo TVN i TVN24! Tak trzymać! anty fani TVN muszą być nieźle wściekli haha :)
odpowiedź