Gwiazda TVP w śniadaniówce TV Republika. Start za kilka dni
W najbliższy poniedziałek w TV Republika wystartuje nowy program śniadaniowy. Audycja będzie nadawana od poniedziałku do piątku, a poprowadzi ją Anna Popek, która niedawno rozstała się z Telewizją Polską.
- Program śniadaniowy będzie rozpoczynał się o 6.30, zaraz po mszy świętej, i trwał do 7.15, kiedy rozpoczyna się program Michała Rachonia “Jedziemy”. Na początku będzie trwał około 45 minut, ale być może z czasem program będzie rozszerzany - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, prezes Tv Republika.
- Głównym gospodarzem programu będzie Anna Popek, która będzie dobierała sobie współgospodarzy. Kolejne nazwiska ujawnimy w przyszłym tygodniu - podkreśla.
Jak dodaje Sakiewicz, program śniadaniowy będzie adresowany do tych widzów, którzy szukają informacji o zdrowiu, domu i rodzinie.
Anna Popek oficjalnie pożegnała się z TVP w połowie marca. Pod koniec ubiegłego miesiąca rozpoczęła współpracę z Telewizją Republika, gdzie poprowadziła wielkanocny cykl.
Medialna kariera Anny Popek
Z TVP Popek była związana od końcówki lat 90. Od 1999 roku pracowała w TVP1 jako prezenterka oprawy i prowadząca „Kawę czy herbatę?”. Potem przez wiele lat była gospodynią „Pytanie na śniadanie”, a przez pewien okres także programu „Załóż się”. Była też związana z TVP Wrocław i TVP Katowice.
Po rozstaniu z TVP, od wiosny 2017 do połowy 2018 roku była szefową PAP Life, lifestylowego serwisu Polskiej Agencji Prasowej. Później wróciła do TVP i współprowadziła m.in. niektóre wydania porannego pasma „Wstaje dzień” i weekendowy magazyn „W kontrze” w TVP Info. Do „Pytania na śniadanie” wróciła w kwietniu 2023 roku, po 7 latach przerwy. Ostatni program śniadaniowy poprowadziła z Robertem Rozmusem 19 grudnia, dzień przed zmianami władz spółek mediów publicznych.
W listopadzie 2020 roku dziennikarka zaczęła prowadzić w radiowej Trójce niedzielną audycję „Leniwe przedpołudnie”, a od połowy 2019 roku miała cotygodniowy program „Między nami kobietami” w Polskim Radiu 24. Napisała kilka książek lifestyle’owych, a także „Obrączki. Opowieść o rodzinie Marii i Lecha Kaczyńskich”.
Czytaj także: Kolejny prezenter stracił pracę w TVP
TV Republika ze wzrostem oglądalności i cen reklam
Według danych Nielsen Audience Measurement w lutym br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 182 435 osób, co dało 3,13 proc. udziału w rynku oglądalności (rok wcześniej udział stacji wyniósł 0,1 proc.). Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji (pierwszym razem z 550 zł za spot do ponad 12 tys. zł). Ostatnia jak na razie podwyżka obowiązuje od początku marca. W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii.
Czytaj także: Zmiany w rozmowach po “19.30”. Nowa nazwa i prowadzący
Dołącz do dyskusji: Gwiazda TVP w śniadaniówce TV Republika. Start za kilka dni