TNT oraz World Food Programme
Kulminacja ogólnoświatowego programu prospołecznego
20 czerwca br. na całym świecie odbył się finał tegorocznej edycji programu współpracy TNT oraz World Food Programme: 160 000 pracowników TNT Express, jej siostrzanych spółek: Royal TPG Post oraz TNT Logistics, a także ich rodzin wzięło udział w marszach pod hasłem "Walk the World". Celem uczestników, zgromadzonych w tym czasie w blisko 200 miastach na terenie 70 państw, było skierowanie społecznej uwagi na problem głodujących i zebranie funduszy, które wspomogą działania World Food Programme - agendy ONZ ds. wyżywienia. Według wstępnych szacunków zgromadzono 700 000 EUR - kwota ta pozwoli przez cały rok zapewnić wyżywienie ok. 30 000 dzieciom, objętym przez WFP programem dożywiania szkolnego.
Pracownicy WFP oraz TPG i jej spółek zależnych maszerowali w 24 strefach czasowych - czyli przez pełne 24 godziny. Była to kulminacyjna akcja programu współpracy TPG oraz World Food Programme - największej na świecie organizacji humanitarnej. W ramach tej inicjatywy TPG - jeden z największych na świecie koncernów transportowo-logistycznych, właściciel TNT Express, TNT Logistics oraz Royal TPG Post - nieodpłatnie wspiera działania WFP w zakresie dostaw i dystrybucji żywności wśród najbardziej potrzebujących. TPG służy swoim doświadczeniem logistycznym oraz infrastrukturą operacyjną, a także zapewnia organizację źródeł finansowania.
Partnerstwo pomiędzy TPG oraz World Food Programme to doskonały przykład współpracy świata biznesu z agendami ONZ przy projektach o fundamentalnym znaczeniu: to działania, które ratują ludzkie życie. - napisał w specjalnym przesłaniu do uczestników akcji Kofi Anan, Sekretarz Generalny ONZ - WFP (...) niezwykle potrzebuje partnerów - zarówno ze strony rządów, jak i kręgów biznesu. TPG jest dobitnym wzorem takiej współpracy, co udowodniło m.in. dzieląc się swym logistycznym doświadczeniem podczas operacji WFP w Iraku, Liberii i Zimbabwe.
Również w Polsce TNT zorganizowało akcje charytatywne na rzecz WFP - 20 czerwca br. uczestniczyło w nich blisko 400 osób: pracowników polskich oddziałów TNT Express i TNT Automotive Logistics oraz ich rodzin. TNT Automotive Logistics, z siedzibą w Bielsku-Białej, zorganizowało kilkugodzinny marsz - rajd w Beskidach, którego trasa przebiegała przez szczyt Szyndzieli oraz Klimczoka, przełęcz Karkoszczonka z zejściem do Szczyrku.
TNT Express zorganizowało w Warszawie piknik charytatywny, podczas którego odbyło się wiele aukcji, licytacji i konkursów, zaś wszystkie zebrane wówczas fundusze, jak również dobrowolne darowizny, zostały przekazane na rzecz WFP - mówi Robert Mianowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału TNT Express - W szczególny sposób pragnę podziękować klientom TNT Express, którzy hojnie wsparli naszą inicjatywę - są to m.in.: Bloomberg, Centertel, Dar Natury, JVC, Media Markt, Merck, Millenium Bank, Minolta, MTV, Volvo.
Problem głodu dotyka aż 800 milionów ludzi na całym świecie.
Dołącz do dyskusji: TNT oraz World Food Programme