Telewizja Joost zamyka biznes
Telewizja internetowa Joost zapowiedziała zmianę swojego profiludziałalności i redukcję zatrudnienia.
Joost została stworzona w 2007 roku przezNiklas Zennstroma i Janus Friisa, twórców serwisówSkype i Kazaa. Nie udało jej się jednak przyciągnąć dużej liczbyużytkowników i nawiązać skutecznej rywalizacji z takimi serwisamijak YouTube, Hulu, DailyMotion czy Veoh.
Z danych firmy Compete wynika, że w maju Joostodwiedziło tylko 643.365 unikalnych internautów. To co prawda o 23procent więcej niż w kwietniu, ale wyraźnie mniej w porównaniu zYouTube (76,4 mln) czy Hulu (8,2 mln).
Teraz Joost zamierza skoncentrować się na dostarczaniu swojejtechnologii przekazu wideo online firmom medialnym, operatoromkablowym i satelitarnym, nadawcom, a także innym internetowymserwisom.
"Podjęliśmy decyzję o zmianach. W tych trudnych ekonomicznieczasach coraz trudniej jest funkcjonować jako niezależna, wspieranareklamami platforma wideo online" - oświadczył Mike Volpi,dyrektor wykonawczy Joost, który rezygnuje ze swojegostanowiska i będzie pełnił funkcję prezesa. Zastąpi go MattZelesko, obecnie wiceprezes firmy ds. technicznych.
Zmiany te poskutkują również redukcją zatrudnienia, ale niewiadomo na jaka skalę. Obecnie w londyńskim i nowojorskim biurzeJoost pracuje ponad 100 osób.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Joost zamyka biznes