Sprzedaż tabletów w IV kw. i całym 2015 r. w dół, Apple przed Samsungiem
W IV kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 65,9 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 206,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach 2015 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 13,7 proc., z 76,4 miliona do 65,9 miliona sztuk.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 24,8 proc., z 21,4 mln do 16,1 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 28,1 proc. do 24,5 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 18,1 proc., z 11 mln do 9 mln sztuk), a jego rynkowy udział zmalał z 14,4 proc. do 13,7 proc.
Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon.com, Lenovo i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2015 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | IV KW. 2015 SPRZEDAŻ | IV KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | IV KW. 2014 SPRZEDAŻ | IV KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 16.1 | 24.5% | 21.4 | 28.1% | -24.8% |
2. Samsung | 9.0 | 13.7% | 11.0 | 14.4% | -18.1% |
3. Amazon.com | 5.2 | 7.9% | 1.9 | 2.5% | 175.7% |
4. Lenovo | 3.2 | 4.8% | 3.7 | 4.8% | -13.5% |
5. Huawei | 2.2 | 3.4% | 1.0 | 1.3% | 124.6% |
Pozostałe | 30.2 | 45.8% | 37.4 | 49.0% | -19.2% |
SUMA | 65.9 | 100.0% | 76.4 | 100.0% | -13.7% |
IDC podkreśla, że w IV kwartale rekordowa była sprzedaż tabletów 2-w-1, która sięgnęła 8,1 miliona sztuk i była ponad dwukrotnie większa niż rok wcześniej, podczas gdy w przypadku tradycyjnych urządzeń w tym samym czasie odnotowano spadek aż o 21,1 proc.
W całym 2015 roku na świecie sprzedano 206,8 miliona tabletów - o 10,1 proc. mniej niż w roku 2014 (230,1 mln). Kolejność wśród największych producentów na dwóch czołowych miejscach była taka sama jak w IV kwartale (Apple przed Samsungiem), a Top 5 zestawienia uzupełniły firmy Lenovo, Asus i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2015 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | 2015 SPRZEDAŻ | 2015 UDZIAŁ W RYNKU | 2014 SPRZEDAŻ | 2014 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 49.6 | 24.0% | 63.4 | 27.6% | -21.8% |
2. Samsung | 33.4 | 16.2% | 39.8 | 17.3% | -16.1% |
3. Lenovo | 11.2 | 5.4% | 11.2 | 4.9% | 0.4% |
4. Asus | 7.1 | 3.4% | 11.8 | 5.1% | -39.9% |
5. Huawei | 6.5 | 3.1% | 3.0 | 1.3% | 116.6% |
Pozostałe | 99.1 | 47.9% | 100.9 | 43.8% | -1.8% |
SUMA | 206.8 | 100.0% | 230.1 | 100.0% | -10.1% |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów w IV kw. i całym 2015 r. w dół, Apple przed Samsungiem