SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż tabletów w IV kw. i całym 2015 r. w dół, Apple przed Samsungiem

W IV kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 65,9 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 206,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W ostatnich trzech miesiącach 2015 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 13,7 proc., z 76,4 miliona do 65,9 miliona sztuk.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 24,8 proc., z 21,4 mln do 16,1 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 28,1 proc. do 24,5 proc.).

Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 18,1 proc., z 11 mln do 9 mln sztuk), a jego rynkowy udział zmalał z 14,4 proc. do 13,7 proc.

Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon.com, Lenovo i Huawei.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2015 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

IV KW. 2015 SPRZEDAŻ

IV KW. 2015    UDZIAŁ W RYNKU

IV KW. 2014 SPRZEDAŻ

IV KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

16.1

24.5%

21.4

28.1%

-24.8%

2. Samsung

9.0

13.7%

11.0

14.4%

-18.1%

3. Amazon.com

5.2

7.9%

1.9

2.5%

175.7%

4. Lenovo

3.2

4.8%

3.7

4.8%

-13.5%

5. Huawei

2.2

3.4%

1.0

1.3%

124.6%

Pozostałe

30.2

45.8%

37.4

49.0%

-19.2%

SUMA

65.9

100.0%

76.4

100.0%

-13.7%

IDC podkreśla, że w IV kwartale rekordowa była sprzedaż tabletów 2-w-1, która sięgnęła 8,1 miliona sztuk i była ponad dwukrotnie większa niż rok wcześniej, podczas gdy w przypadku tradycyjnych urządzeń w tym samym czasie odnotowano spadek aż o 21,1 proc.

W całym 2015 roku na świecie sprzedano 206,8 miliona tabletów - o 10,1 proc. mniej niż w roku 2014 (230,1 mln). Kolejność wśród największych producentów na dwóch czołowych miejscach była taka sama jak w IV kwartale (Apple przed Samsungiem), a Top 5 zestawienia uzupełniły firmy Lenovo, Asus i Huawei.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2015 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

2015 SPRZEDAŻ

2015            UDZIAŁ W RYNKU

2014 SPRZEDAŻ

2014            UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

49.6

24.0%

63.4

27.6%

-21.8%

2. Samsung

33.4

16.2%

39.8

17.3%

-16.1%

3. Lenovo

11.2

5.4%

11.2

4.9%

0.4%

4. Asus

7.1

3.4%

11.8

5.1%

-39.9%

5. Huawei

6.5

3.1%

3.0

1.3%

116.6%

Pozostałe

99.1

47.9%

100.9

43.8%

-1.8%

SUMA

206.8

100.0%

230.1

100.0%

-10.1%

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów w IV kw. i całym 2015 r. w dół, Apple przed Samsungiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl