Spotify testuje opcję Stories. Na razie tylko treści od wykonawców na playlistach
Serwis Spotify rozpoczął ograniczone testy sekcji Stories, znanej z wielu innych platform społecznościowych. Na razie krótkie filmiki w tej opcji pochodzą jedynie od artystów współpracujących ze Spotify i są dostępne z poziomu gotowych playlist zamieszczanych w aplikacji.
Sekcje nazywane ogólnie Stories zostały już wprowadzone przez największe platformy społecznościowe, opcję taką oferują m.in. Snapchat, Facebook, Instagram, Twitter czy WhatsApp.
Spotify testuje Stories
Teraz z własnymi próbami rozwiązania funkcjonującego na zasadach Stories ruszył serwis muzyczny Spotify. Platforma rozpoczęła testy, jednak mają one ograniczony charakter. Ikony kierujące użytkowników do krótkich treści pojawiają się tylko na konkretnych playlistach dostępnych w aplikacji.
Czytaj także: Użytkownicy Spotify odsłuchali już 6,5 miliarda minut muzyki świątecznej. Hitem "Last Christmas"
Po kliknięciu na tę opcję można obejrzeć np. filmiki, w których wybrani wykonawcy opowiadają o swojej twórczości czy historii powstania ich piosenek.
Rozpoczęcie prób ze Stories potwierdził w rozmowie z serwisem Engadget rzecznik Spotify, nie ujawnił jednak czy w przyszłości testy doprowadzą do wprowadzenia na stałe tej sekcji w aplikacji.
W trzecim kwartale 2020 r. Spotify zanotował wzrost przychodów o 14 proc. Na koniec września br. z aplikacji korzystało na całym świecie 320 mln użytkowników, po wzroście rok do roku o 29 proc.
Czytaj także: Spotify planuje serwis z podcastami w cenie od 3 do 8 dolarów miesięcznie
Dołącz do dyskusji: Spotify testuje opcję Stories. Na razie tylko treści od wykonawców na playlistach