Dobry rok dla Spotify. Więcej użytkowników, wyższy zysk
Na koniec czwartego kwartału 2024 roku platforma streamingu audio Spotify pierwszy raz w historii osiągnęła pełny rok rentowności. Całkowite przychody wzrosły o 16 proc. rok do roku do 4,2 mld euro, a przychód operacyjny wzrósł do rekordowych 477 mln euro.
Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) osiągnęła rekordowy poziom 675 mln po wzroście o 12 proc. rok do roku. Liczba subskrybentów serwisu wzrosła o 11 proc. do 263 mln
Marża brutto wzrosła o 555 punktów bazowych rok do roku, osiągając rekordowe 32,2 proc.
– Z ogromnym optymizmem patrzę na rok 2025 i kierunek, w którym podążamy – zarówno jako produkt, jak i jako firma. Będziemy nadal inwestować w innowacje napędzające długoterminowy rozwój, zwiększając tempo działania przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej efektywności, jaką osiągnęliśmy w ubiegłym roku. To właśnie ta synergia pozwoli nam tworzyć najlepsze doświadczenia dla użytkowników, rozwijać się w sposób zrównoważony i inspirować świat kreatywnością – mówi Daniel Ek, założyciel i CEO Spotify.
Platforma wypłaciła branży muzycznej w 2024 roku 10 mld dolarów, a ponad 70 proc. uprawnionych programów dołączyło do programu monetyzacji Spotify (tzw. Spotify Partner Program).
Dołącz do dyskusji: Dobry rok dla Spotify. Więcej użytkowników, wyższy zysk