Spotify notuje wyższe przychody i mniejszą stratę operacyjną. Serwis ma 232 mln użytkowników
W II kwartale 2019 roku muzyczny serwis Spotify osiągnął przychody wyższe o 31 procent, a strata operacyjna spółki zmniejszyła się do poziomu 3 mln euro. Liczba miesięcznych użytkowników Spotify wzrosła do 232 mln, a 108 mln to abonenci płatnych kont premium.
W II kwartale 2019 r. serwis Spotify wypracował przychody w wysokości 1,667 mld euro, co oznacza wzrost na przestrzeni roku o 31 proc. Z kolei kwartał do kwartału wpływy spółki zwiększyły się o 10 proc.
W raportowanym okresie strata operacyjna Spotify zmniejszyła się do 3 mln euro. To znacząca zmiana na korzyść, bowiem rok wcześniej strata wynosiła 90 mln euro, zaś w I kwartale była na poziomie 47 mln.
Spotify poinformowało, że na koniec raportowanego kwartału globalna liczba użytkowników korzystających miesięcznie z serwisu (MAU) osiągnęła poziom 232 mln. To oznacza wzrost rok do roku o 29 proc.
Grono użytkowników płatnej wersji Spotify w skali roku wzrosło o 31 proc., obecnie serwis ma 108 mln abonentów. Z kolei 129 mln internautów korzysta z darmowej wersji Spotify – to więcej rok do roku o 27 proc.
Według danych Spotify w ogólnej liczbie użytkowników serwisu największy udział mają internauci z Europy (36 proc.), na 2. miejscu jest Ameryka Północna (28 proc.), na 3. zaś Ameryka Łacińska (21 proc.).
Podobne relacje występują w wypadku użytkowników płacących w Spotify subskrypcję. 40 proc. z nich to Europejczycy, 30 proc. pochodzi z Ameryki Północnej, zaś 20 proc. z Ameryki Łacińskiej.
Spółka prognozuje, że w III kwartale br. liczba użytkowników wzrośnie do poziomu 240 – 245 mln, z czego od 110 do 114 mln będzie płacić abonament. W nadchodzącym kwartale Spotify spodziewa się maksymalnych przychodów w wysokości 1,77 mld euro.
W kwietniu ub.r. Spotify zadebiutowało na Wall Street w drodze tzw. direct listingu. Po opublikowaniu obecnych kwartalnych wyników inwestorzy zareagowali na nie bez większych emocji. W czwartek w środku notowań akcje Spotify traciły na wartości 0,17 proc. przy cenie wynoszącej 154,94 dol. za akcję.
W lipcu br. Spotify udostępniło nową aplikację Spotify Lite. Jest ona przeznaczona dla użytkowników bez dostępu do szybkiego internetu i ma być przyjazna dla mniej zaawansowanych smartfonów. Spotify Lite pojawi się na 36 rynkach w wybranych regionach świata, na razie nie przewidziano jej dostępu dla polskich użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Spotify notuje wyższe przychody i mniejszą stratę operacyjną. Serwis ma 232 mln użytkowników