Smartfony i tablety coraz ważniejszym elementem cyklu zakupowego (infografika)
Polacy są konsumentami doświadczonymi i świadomie wykorzystującymi potencjał swoich urządzeń mobilnych. Smartfony i tablety nie tylko są już przedmiotem codziennego użytku do rozrywki i czerpania wiedzy o świecie, ale stanowią ważny element cyklu zakupowego - wynika z badania Mobile Institute.
75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z internetem.
Mobilni Polacy wykonują na swoich urządzeniach mobilnych średnio 5 różnych czynności tzw. smart, czyli niemożliwych do realizacji na klasycznym telefonie komórkowym. Przede wszystkim korzystamy z internetu na naszych smartfonach i tabletach, jesteśmy aktywni w social media, oglądamy wideo i gramy. Ponad 40 proc. Polaków świadomie i aktywnie korzysta z różnych aplikacji mobilnych.
37 proc. ogółu internautów robi zakupy mobilne, a 53 proc. spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach. M-commerce cały czas rośnie, natomiast widać lekki spadek w zakupach realizowanych na komputerach PC i laptopach. 43 proc. osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29 proc. na tabletach. Nadal jednak 80 proc. osób kupujących przez internet wykorzystuje w tym celu laptop lub komputer stacjonarny.
Raport "mShopper 2.0 - Polacy na zakupach mobilnych" powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej. To druga edycja raportu opublikowanego 26 lutego 2015 roku. W ramach badania ilościowego zebrano opinie 3174 Polaków, w tym 1185 kupujących z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (smartfona bądź tabletu). Wykorzystano responsywne ankiety CAWI (Computer-Assisted Web Interview) emitowane na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Badanie przeprowadzono w dniach 6-16 lutego 2016 r. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. W analizie wzięto pod uwagę tylko kompletne ankiety.
Dołącz do dyskusji: Smartfony i tablety coraz ważniejszym elementem cyklu zakupowego (infografika)