Polska firma Showmaxa z 19,2 mln zł wpływów i 1,4 mln zł zysku
W minionym roku obrotowym działająca w Polsce spółka Showmax CEE zanotowała 19,21 mln zł wpływów sprzedażowych oraz 1,4 mln zł zysku. Sprzedaż prawie w całości jest realizowana przez firmę za pośrednictwem jej holenderskiego właściciela.
W skali roku przychody sprzedażowe Showmax CEE wzrosły ponad trzykrotnie. Od startu działalności spółki w maju 2016 roku do marca ub.r. wyniosły 5,9 mln zł, a od kwietnia ub.r. do marca br. - 19,21 mln zł.
Prawie całość sprzedaży jest realizowana przez firmę za granicą. W minionym roku obrotowym wpływy z tego tytułu wyniosły 18,96 mln zł, a we wcześniejszym okresie - 5,9 mln zł. Z czego to wynika? Showmax CEE należy do holenderskiej spółki Showmax B.V., która jest operatorem wielu wersji językowych platofrmy Showmax, także polskiej.
Koszty działalności operacyjnej Showmax CEE zwiększyły się w skali roku z 5,37 do 17,42 mln zł. Wydatki na usługi obce wzrosły z 1,55 do 8,55 mln zł, a na wynagrodzenia - z 3,21 do 6,63 mln zł.
W minionym roku obrotowym stałe zatrudnienie w firmie wynosiło 18,51 etatu. Czterech członków zarządu zarobiło łącznie 1,7 mln zł.
W sierpniu 2016 roku Showmax CEE dostał od swojego właściciela pożyczkę w wysokości 1,29 mln zł. Natomiast nie zrealizował żadnych zakupów od niego.
W zeszłym roku obrotowym na środki trwałe firma wydała 1,32 mln zł, wobec 21,4 tys. zł rok wcześniej. Zysk przeznaczono na kapitał zapasowy.
Showmax nie podaje danych o swojej działalności w Polsce
W naszym kraju Showmax ruszył w lutym ub.r. Wspierała to intensywna kampania reklamowa. Platforma wsparła produkcję serialu „Ucho prezesa”, którego trzy sezony były premierowo udostępniane na niej. Od grudnia ub.r. do wiosny br. zrealizowała pierwszą serię „SNL Polska”, a w sierpniu i wrześniu br. udostępniła 5-odcinkowy serial kryminalny „Rojst”.
Showmax nawiązał też współpracę z dwoma telekomami. W maju ub.r. 12-miesięczny darmowy dostęp do platformy pojawił się w ofercie abonamentowej Stan Nielimitowany w Play, natomiast pod koniec ub.r. T-Mobile zaoferował wszystkim swoim klientom darmowy dostęp do Showmaxa przez 90 dni.
Korzystanie z Showmaxa kosztuje 19,90 zł miesięcznie, najpierw można testować platformę przez 14 dni za darmo. Przedstawiciele serwisu nie podają, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. platforma zanotowała 1,95 mln realnych użytkowników, 17,5 mln odsłon oraz 7 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
W polskim biurze Showmaxa usłyszeliśmy, że wyniki spółki Showmax CEE nie oddają działalności serwisu w Polsce. Wynika to ze specyfiki działania firmy: jest częścią globalnego koncernu Naspers, w związku z czym przechodzą przez nią także operacje i przepływy niezwiązane z naszym rynkiem.
Dołącz do dyskusji: Polska firma Showmaxa z 19,2 mln zł wpływów i 1,4 mln zł zysku