„Rzeczpospolita” 40 proc. mniej z reklam, „GW” i „Polska” po 14 proc. w dół (Top 10)
W kwietniu br. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 12,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadki wynoszące po 30-40 proc. zanotowały „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”, a po 15 proc. - „Gazeta Wyborcza” i „Polska”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) wyniosły 148,5 mln zł, czyli 12,5 proc. mniej niż rok wcześniej. To i tak nieco mniejszy spadek niż w I kwartale br., kiedy gazety cennikowo zarobiły z reklam 15,4 proc. mniej niż przed rokiem (przeczytaj więcej).
>>> Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży, ostro w dół „Rzeczpospolita”
Zarabiająca z reklam zdecydowanie najwięcej wśród dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) oraz druga w zestawieniu „Polska” (Polskapresse) zanotowały spadki wynoszące po 14,1 proc. Natomiast „Super Express” (Murator) zarobił 9,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dużo większe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media), bezpłatne „Nasze Miasto” (do września ub.r. ukazujące się jako „Echo Miasta”; Polskapresse) i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). „Rzeczpospolita” zarobiła 39,7 proc. mniej niż przed rokiem, „Nasze Miasto” - 24,6 proc. mniej, a „Puls Biznesu” - 29,5 proc. mniej.
Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe bezpłatnego „Metra” (Agora) wzrosły w skali roku o 11,6 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił o 1,8 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> „Fakt” nowym liderem czytelnictwa dzienników w Polsce
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | IV.2013 | IV.2012 |
Gazeta Wyborcza | 43 203 153 zł | 50 308 477 zł |
Polska | 22 174 259 zł | 25 819 736 zł |
Fakt | 16 155 835 zł | 15 876 362 zł |
Super Express | 9 367 764 zł | 10 339 498 zł |
Rzeczpospolita | 8 523 741 zł | 14 143 472 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 7 414 149 zł | 7 274 375 zł |
Metro | 7 082 597 zł | 6 345 281 zł |
Nasze Miasto | 2 822 545 zł | 4 316 142 zł |
Puls Biznesu | 2 649 740 zł | 3 760 110 zł |
Gazeta Pomorska | 2 621 622 zł | 2 757 580 zł |
monitorowane tytuły razem | 148 459 143 zł | 169 580 784 zł |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” 40 proc. mniej z reklam, „GW” i „Polska” po 14 proc. w dół (Top 10)