Research Colllective zrealizuje badanie założycielskie dla KIM
Firma Research Collective wygrała przetarg Krajowego Instytutu Mediów na świadczenie usług w zakresie dostarczania danych populacyjnych na temat konsumpcji mediów, które realizowane jest min. w ramach tzw. badania założycielskiego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Do ogłoszonego na początku czerwca br. przetargu KIM zgłosiły się trzy firmy: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku, PBS oraz Research Collective.
Na sfinansowanie tego zamówienia KIM przeznaczy 371 734 zł.
ASM za wykonanie 700 wywiadów technikąCAPI (opcja 1) zaproponował 490 770 zł 455 100 zł (opcja 2), a za zapewnienie i dostarczenie bonów zakupowych o wartości 20 zł dla 700 gospodarstw policzył sobie 14 tys. zł. Stawki od PBS wynosiły odpowiednio: 447 720 zł, 426 195 zł i 22 386 zł. Z kolei Research Collective zaproponował: 284 991 zł, 270 846 zł i 20 664 zł.
KIM najwyżej ocenił ofertę Research Collective.
Wyniki Badania Założycielskiego będą wykorzystywane do stworzenia metodyki analiz do badań telemetrycznych (m.in. podstawą do wyznaczenia kontrolowanych zmiennych, wyznaczania wag), pozwolą na wyznaczenie populacji, sub-populacji oraz wyliczenie wag do obecnych i przyszłych paneli pomiaru mediów w Polsce. Cykliczność Badania Założycielskiego ma zapewnić obserwację trendów na rynku mediów oraz tworzenie modeli predykcyjnych.
Badanie Założycielskie ma charakter ilościowy i będzie realizowane w formie wywiadów bezpośrednich przy wykorzystaniu komputerów, tabletów lub innych urządzeń mobilnych (F2F CAPI/TAPI/MOBI) i/lub telefonicznie.
Badanie będzie realizowane wśród osób w wieku 4 lata i więcej, na losowej próbie adresowej z rejestru TERYT GUS. Próba ma być reprezentatywna dla gospodarstw domowych w Polsce, obejmując cały obszar Polski, wszystkie województwa i wszystkie klasy wielkości miejscowości.
Próba badania obejmie 700 gospodarstw domowych, w których realizowane są wywiady z liderem technologicznym o wyposażeniu i o usługach wykorzystywanych przez całe gospodarstwo domowe oraz wskazana liczba wywiadów o konsumpcji indywidualnej mediów członków gospodarstwa domowego.
KIM wymaga, aby wybrana w przetargu firma zajęła się realizacją badania maksymalnie w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy i będzie realizował badanie przez cały miesiąc kalendarzowy następujący po podpisaniu umowy. KIM oczekuje bowiem, że badanie zostanie zrealizowane w lipcu tego roku.
Dołącz do dyskusji: Research Colllective zrealizuje badanie założycielskie dla KIM