SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio ZET goni RMF „w sposób satysfakcjonujący”. Hojka: „Parametry wypadają obiecująco”

Kampania promocyjna Radia ZET przynosi zadowalające efekty, zaś tempo zmniejszania dystansu między rozgłośnią a liderem rynku, RMF FM jest satysfakcjonujące - ocenia Bartosz Hojka, prezes Agory, która jest właścicielem Eurozetu od lutego br.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Latem br. pisaliśmy, że drugi kwartał pokazał, iż wpływy reklamowe Agory – po przejęciu reszty akcji Eurozetu – bardzo szybko urosły o 40 proc. Prezentowane kilka dni temu kolejne wyniki potwierdziły wzrostową tendencję. Po trzecim kwartale największym źródłem przychodów grupy wciąż pozostają usługi reklamowe. W zeszłym kwartale firma wypracowała z nich 167,7 mln zł, o 39,9 proc. więcej niż rok wcześniej – i jest to zasługa połączenia sił Agory z Eurozetem. 

Jeśli chodzi o słuchalność, to w okresie od sierpnia do października 2023 roku w grupie wiekowej 15-75 lat Radio ZET notowało udział w rynku na poziomie 13,7 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2023 roku wzrósł o 0,9 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu). Zmalała jednocześnie przewaga lidera, RMF FM nad Radiem ZET i to o 1,7 pkt. proc. (do 15,7 proc.).

Zarząd Agory: “Jedna kampania nie załatwi sprawy, ale…” 

Prezes Agory, Bartosz Hojka, komentując różnicę dzielącą Zetkę od lidera i odnosząc się do wrześniowej kampanii promującej Radio ZET mówił podczas prezentacji wyników kwartalnych grupy, że „jeśli chodzi o wpływ jednej kampanii promocyjnej na wyniki słuchalności i wieloletnią, latami ukształtowaną różnicę pomiędzy Radiem ZET a liderem rynku, nie należy mieć przesadnych oczekiwań”.

- Natomiast chcę podkreślić, że efekty przeprowadzonej kampanii promocyjnej (jesiennej ramówki – Red.) już widać i są bardzo satysfakcjonujące. Kwartał do kwartału różnica zmniejszyła się do ośmiu punktów procentowych (z 13). Radio ZET notowało w ostatnich miesiącach najlepsze wyniki słuchalności od ośmiu lub dziewięciu lat, więc poziom słuchalności - po szeregu zmian wprowadzonych na tej antenie i po kampanii promocyjnej - jest dla zarządu satysfakcjonujący - podkreślił.

Prezes Hojka nawiązywał do wdrożonej we wrześniu br. kampanii „Tu się dzieje!”, promującej jesienną ramówkę Radia ZET. W nagraniu spotów udział wzięli prowadzący: Szymon Majewski, Marek Starybrat, Kamil Baleja, Bartosz Gajda, Agnieszka Kołodziejska, Robert Karpowicz i Michał Korościel, a także piosenkarz - Dawid Kwiatkowski. Spoty można zobaczyć w telewizjach ogólnopolskich i tematycznych, sieciach kin Cinema City i Helios, w wybranych portalach internetowych i mediach społecznościowych. Ale kampania obejmowała również nośniki reklamy zewnętrznej m.in.: w centrach handlowych, sieciach bankomatów i paczkomatów, komunikacji miejskiej, pociągach, warszawskim metrze, a także nośniki wielkoformatowe w miejskiej przestrzeni. 

 

“Jesteśmy powyżej ścieżki, którą wyznaczyliśmy”

Bartosz Hojka ocenił, że efekty wrześniowej kampanii są na zadowalającym poziomie. - Mierzymy jej efektywność na różne sposoby i parametry te wypadają bardziej niż obiecująco - podkreślił. - Jeżeli chodzi o średnioterminowe zmniejszanie dystansu dzielącego Radio ZET od lidera: nie chcę omawiać kolejnych kamieni milowych, jakie sobie wyznaczyliśmy na tej ścieżce. Ale mogę powiedzieć z satysfakcją, że póki co jesteśmy powyżej ścieżki niwelowania różnicy między Radiem ZET a RMF, którą sobie wyznaczyliśmy - podkreślił.  

Z końcem lutego br. Sąd Apelacyjny prawomocnie uchylił decyzję prezesa UOKiK zabraniającą Agorze przejęcia pozostałych 60 proc. udziałów Eurozetu. Agora natychmiast przejęła 11 proc. walorów i od tego momentu jest już większościowym udziałowcem Eurozetu. - Zakup Eurozetu to największa w historii Agory inwestycja w media, zaplanowana i konsekwentnie realizowana przez nas wbrew przeciwnościom – komentował w wydanym wówczas komunikacie prezes Agory, Bartosz Hojka.

Dołącz do dyskusji: Radio ZET goni RMF „w sposób satysfakcjonujący”. Hojka: „Parametry wypadają obiecująco”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marek
Myślę, że to efekt popularności sucharów czytanych przez prezenterów na tiktoku i yt
odpowiedź
User
Ja
RMF po prostu nie idzie już na jakoś... Wystarczy spojrzeć na ich stronę internetową... Porażka
odpowiedź
User
Maksiu
o to kiedy podwyżki dla pracowników? a nie czekaj to agora
odpowiedź