Radio 357 nadaje już rok: klip ze słuchaczami, „Dobrze się słyszeć!” nowym hasłem
W pierwszą rocznicę nadawania - zespół Radia 357 przygotował nowy projekt pod nazwą „The New Years”, w ramach którego co roku ma być przygotowywany urodzinowy singiel. W tym roku to utwór „A jednak cud” Tomasza Organka i Beli Komoszyńskiej, do którego nakręcono teledysk ze zdjęciami patronów. W urodziny radia przygotowano też specjalne audycje, spotkania z słuchaczami i koncert.
Pod nazwą „The New Years” kryje się projekt, w ramach którego cyklicznie wspólnie z wybranym artystą przygotowywany będzie co roku urodzinowy singiel. W tym roku - to kompozycja autorstwa Tomasza Organka i Beli Komoszyńskiej z zespołu Sorry Boys. Tytuł utworu to „A jednak cud”, a towarzyszy mu teledysk stworzony przez Martę Kacprzak na bazie zdjęć zespołu i słuchaczy radia.
- W Radiu 357 mamy muzykę we krwi. Mocno wspieramy polskich artystów oraz pomagamy młodym twórcom. Sami otrzymujemy duże wsparcie patronów i chcemy dzielić się nim, przekazując dalej. Artyści prowadzą u nas audycje. Teraz wprowadzamy nowy projekt, który będziemy cyklicznie powtarzali co roku, właśnie 5 stycznia. Specjalny klip przygotowany z tej okazji to niezwykła podróż przez zdjęcia z mijającego roku - obrazy, które chcemy zapamiętać i do nich wracać - mówi Piotr Stelmach, koordynujący prace nad singlem.
Specjalne audycje, koncert i nowe hasło
W środę, 5 stycznia, dziennikarze z okazji urodzin rozgłośni przygotowali spotkania dla słuchaczy w różnych miejscach Polski i zgodnie ze swoimi prywatnymi pasjami. Poranną audycję zespół Ranka zorganizował w łódzkiej kawiarni, gdzie odbyły się warsztaty dla baristów. Kolejne spotkania były relacjonowane przez cały dzień na antenie.
- Z wiadomych przyczyn wielkie spotkanie z okazji urodzin 357 nie było możliwe. Więc pomyśleliśmy: a gdyby tak urządzić kilka mniejszych? W sumie więc było ich aż siedem - każde inne. Wyprawa rowerowa, warsztaty motoryzacyjne, przejażdżka Starem czy koncert w filharmonii. 5 stycznia chcieliśmy spędzić ze słuchaczami i tak zrobiliśmy. To jedyna możliwa ilustracja naszego nowego hasła na drugi rok działalności, czyli „Dobrze się słyszeć!” - mówi Katarzyna Pruchnicka z zarządu Radia 357, koordynująca rozwój oferty programowej stacji.
Spotkaniom towarzyszyła zmieniona ramówka ze specjalnymi wydaniami audycji, a dzień zakończył koncert Fisz Emade Tworzywo, transmitowany na antenie.
Top: początek nowej tradycji
1 stycznia Radio 357 przez 12 godzin emitowało Top Radia 357: ranking 110 zagranicznych piosenek wszech czasów wybranych przez słuchaczy wspierających stację. Pierwsze miejsce zajęła „Bohemian Rhapsody” Queen. Finałowe cztery godziny nadawano, także w wersji wideo, z wieżowca w centrum Warszawy. Radio 357 podało, że w ciągu dnia zyskało tysiąc patronów. Top Radia 357 to zestawienie najważniejszych utworów wszech czasów, wyłonionych w głosowaniu online. Zaprezentowali je: Marcin Łukawski, Marek Niedźwiecki i Piotr Stelmach.
Emisji antenowej towarzyszyła transmisja wideo, zrealizowana z wykorzystaniem dronów. W jej czasie na sąsiednim wieżowcu Warsaw Spire wyświetlana była iluminacja z logo radia.
- Chcieliśmy, by ten pierwszy Top był niezapomnianym przeżyciem. To było duże wyzwanie realizacyjne, ale efekt przerósł nasze wyobrażenia. Rok temu nasze logo dopiero powstawało - teraz widzieliśmy jego iluminację na jednym z najwyższych budynków w Polsce. A wraz z nami - rekordowa liczba widzów. W szczytowym momencie na YouTube oglądało nas prawie 23,5 tysiąca osób, zaś w ciągu 4 godzin transmisja osiągnęła prawie 145 tysięcy wyświetleń. Rekord padł także na Patronite - w ciągu kilku dni przed i po emisji Topu przybyło ponad 2 tysiące Patronów, a kwota zbiórki przekroczyła poziom 800 tysięcy złotych miesięcznego wsparcia - komentuje Paweł Sołtys, prezes Radia 357.
Na Top Radia 357 zagłosowało 11 610 patronów, oddając łącznie prawie 400 tysięcy głosów. Dane dotyczące słuchalności i oglądalności Topu to 1,51 mln sesji i 292 tysiące UU (adresów IP pobierających stream). Porównując to z danymi sprzed roku to wzrost o 18 proc. Profile rozgłośni na Facebooku, Instagramie i Twitterze osiągnęły zasięg 1,5 mln.
Radio 357 zaczęło nadawać 5 stycznia 2021 roku. Obecnie ma ponad 42,7 tys. patronów i co miesiąc dostaje od nich o 810,8 tys. zł. Łącznie zebrano na działalność rozgłośni ponad 9,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Radio 357 nadaje już rok: klip ze słuchaczami, „Dobrze się słyszeć!” nowym hasłem