SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 nadaje już rok: klip ze słuchaczami, „Dobrze się słyszeć!” nowym hasłem

W pierwszą rocznicę nadawania - zespół Radia 357 przygotował nowy projekt pod nazwą „The New Years”, w ramach którego co roku ma być przygotowywany urodzinowy singiel. W tym roku to utwór „A jednak cud” Tomasza Organka i Beli Komoszyńskiej, do którego nakręcono teledysk ze zdjęciami patronów. W urodziny radia przygotowano też specjalne audycje, spotkania z słuchaczami i koncert.

Pod nazwą „The New Years” kryje się projekt, w ramach którego cyklicznie wspólnie z wybranym artystą przygotowywany będzie co roku urodzinowy singiel. W tym roku - to kompozycja autorstwa Tomasza Organka i Beli Komoszyńskiej z zespołu Sorry Boys. Tytuł utworu to „A jednak cud”, a towarzyszy mu teledysk stworzony przez Martę Kacprzak na bazie zdjęć zespołu i słuchaczy radia.

- W Radiu 357 mamy muzykę we krwi. Mocno wspieramy polskich artystów oraz pomagamy młodym twórcom. Sami otrzymujemy duże wsparcie patronów i chcemy dzielić się nim, przekazując dalej. Artyści prowadzą u nas audycje. Teraz wprowadzamy nowy projekt, który będziemy cyklicznie powtarzali co roku, właśnie 5 stycznia. Specjalny klip przygotowany z tej okazji to niezwykła podróż przez zdjęcia z mijającego roku - obrazy, które chcemy zapamiętać i do nich wracać - mówi Piotr Stelmach, koordynujący prace nad singlem.

 

Specjalne audycje, koncert i nowe hasło

W środę, 5 stycznia, dziennikarze z okazji urodzin rozgłośni przygotowali spotkania dla słuchaczy w różnych miejscach Polski i zgodnie ze swoimi prywatnymi pasjami. Poranną audycję zespół Ranka zorganizował w łódzkiej kawiarni, gdzie odbyły się warsztaty dla baristów. Kolejne spotkania były relacjonowane przez cały dzień na antenie.

- Z wiadomych przyczyn wielkie spotkanie z okazji urodzin 357 nie było możliwe. Więc pomyśleliśmy: a gdyby tak urządzić kilka mniejszych? W sumie więc było ich aż siedem - każde inne. Wyprawa rowerowa, warsztaty motoryzacyjne, przejażdżka Starem czy koncert w filharmonii. 5 stycznia chcieliśmy spędzić ze słuchaczami i tak zrobiliśmy. To jedyna możliwa ilustracja naszego nowego hasła na drugi rok działalności, czyli „Dobrze się słyszeć!” - mówi Katarzyna Pruchnicka z zarządu Radia 357, koordynująca rozwój oferty programowej stacji.

Spotkaniom towarzyszyła zmieniona ramówka ze specjalnymi wydaniami audycji, a dzień zakończył koncert Fisz Emade Tworzywo, transmitowany na antenie.

Top: początek nowej tradycji

1 stycznia Radio 357 przez 12 godzin emitowało Top Radia 357: ranking 110 zagranicznych piosenek wszech czasów wybranych przez słuchaczy wspierających stację. Pierwsze miejsce zajęła „Bohemian Rhapsody” Queen. Finałowe cztery godziny nadawano, także w wersji wideo, z wieżowca w centrum Warszawy. Radio 357 podało, że w ciągu dnia zyskało tysiąc patronów.  Top Radia 357 to zestawienie najważniejszych utworów wszech czasów, wyłonionych w głosowaniu online. Zaprezentowali je: Marcin Łukawski, Marek Niedźwiecki i Piotr Stelmach.

 

Emisji antenowej towarzyszyła transmisja wideo, zrealizowana z wykorzystaniem dronów. W jej czasie na sąsiednim wieżowcu Warsaw Spire wyświetlana była iluminacja z logo radia.

- Chcieliśmy, by ten pierwszy Top był niezapomnianym przeżyciem. To było duże wyzwanie realizacyjne, ale efekt przerósł nasze wyobrażenia. Rok temu nasze logo dopiero powstawało - teraz widzieliśmy jego iluminację na jednym z najwyższych budynków w Polsce. A wraz z nami - rekordowa liczba widzów. W szczytowym momencie na YouTube oglądało nas prawie 23,5 tysiąca osób, zaś w ciągu 4 godzin transmisja osiągnęła prawie 145 tysięcy wyświetleń. Rekord padł także na Patronite - w ciągu kilku dni przed i po emisji Topu przybyło ponad 2 tysiące Patronów, a kwota zbiórki przekroczyła poziom 800 tysięcy złotych miesięcznego wsparcia - komentuje Paweł Sołtys, prezes Radia 357.

Na Top Radia 357 zagłosowało 11 610 patronów, oddając łącznie prawie 400 tysięcy głosów. Dane dotyczące słuchalności i oglądalności Topu to 1,51 mln sesji i 292 tysiące UU (adresów IP pobierających stream). Porównując to z danymi sprzed roku to wzrost o 18 proc. Profile rozgłośni na Facebooku, Instagramie i Twitterze osiągnęły zasięg 1,5 mln.

Radio 357 zaczęło nadawać 5 stycznia 2021 roku. Obecnie ma ponad 42,7 tys. patronów i co miesiąc dostaje od nich o 810,8 tys. zł. Łącznie zebrano na działalność rozgłośni ponad 9,4 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Radio 357 nadaje już rok: klip ze słuchaczami, „Dobrze się słyszeć!” nowym hasłem

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
roczniak
Najlepszego!
odpowiedź
User
qba
Fajne radio. Już w zasadzie nie słucham, ale kibicuję, nawet przez pół roku patronowałem.
odpowiedź
User
Jerzy
Za odwagę, kreatywność i zaangażowanie- gratulacje!
odpowiedź