SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama książki Remigiusza Mroza nie pojawi się w warszawskiej komunikacji, powodem zakrwawiony medalik

W tramwajach, autobusach i metrze w Warszawie nie będą pokazywane reklamy nowej powieści Remigiusza Mroza "Przepaść". Powód? Ryzyko obrazy uczuć religijnych.

Nowa powieść Remigiusza Mroza "Przepaść" ukaże się na rynku 27 października. To siódmy tom cyklu o komisarzu Wiktorze Froście, tym razem prowadzi śledztwo w sprawie zaginięcia w Tatrach młodej kobiety z Warszawy.

"Ostatnim razem widziana była przez turystów w okolicy Trzydniowiańskiego Wierchu, a potem przepadła bez wieści. Był to jej pierwszy wyjazd w góry, miała zamiar spędzić w nich tylko weekend, a w Zakopanem pojawiła się sama – mimo to wedle ustaleń policji szła czerwonym szlakiem w towarzystwie czterech mężczyzn" - czytamy w opisie wydawcy.

Obraza uczuć religijnych na okładce książki Mroza?

Remigiusz Mróz w swoich mediach społecznościowych opisał, że  reklama "Przepaści" w komunikacji miejskiej jednego z polskich miast została zablokowana ze względu na obrazę uczuć religijnych. Na fragmencie okładki będącej na plakacie promującym powieść widać splamiony krwią medalik z Maryją.

"Czyli kolejny level życia w Polsce osiągnięty" - skomentował pisarz.

"Gazeta Wyborcza" ustaliła, że na pokazywanie reklam powieści Mroza w swoich pokazach nie zgodził się Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.

- Reklamy w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego są umieszczane na nośnikach będących własnością operatorów tramwajów, autobusów, metra. Zastrzegliśmy sobie jednak w umowach z nimi, że w przypadku reklam, które mogą budzić kontrowersje, zwracają się do nas po opinię. Chcemy mieć kontrolę nad tym, jakie treści są publikowane w transporcie publicznym, jeżdżącym po całej aglomeracji warszawskiej wyjaśnił Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM w Warszawie.

- I w tym przypadku zwrócili się do nas z pytaniem. Określiliśmy, jakie treści nie mogą być prezentowane i zgodnie z tymi zasadami uznaliśmy, że okładka książki może urazić uczucia religijne. Dlatego wydaliśmy opinię negatywną - dodał.

- Medalik jest niewielki, niemniej jednak jest widoczny. Pasażerowie WTP są osobami o różnej wrażliwości, nie chcemy urazić niczyich uczuć, stąd taka decyzja - podkreślił Tomasz Kunert.

Zaznaczył, że wcześniej stołeczny ZTM nie zgadzał się na reklamy pokazujące alkohol, sugestywnie prezentowaną broń czy sceny morderstw.

Remigiusz Mróz to jeden z najpoczytniejszych pisarzy w Polsce. Niedawno sprzedał prawa do ekranizacji horroru „Czarna Madonna”. Na podstawie książki powstanie serial fabularny, na chwile obecną nie wiadomo kto zrealizuje projekt.

W ostatnich latach TVN Grupy Discovery realizowała ekranizację „Chyłki” (w listopadzie w Player.pl zadebiutuje ostatni sezon produkcji), a niebawem do serwisu VOD nadawcy trafi „Behawiorysta”.

Dołącz do dyskusji: Reklama książki Remigiusza Mroza nie pojawi się w warszawskiej komunikacji, powodem zakrwawiony medalik

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Langer
Bardzo dobrze! Brawo ZTM! Szacunek za obronę uczuć religijnych.

Poza tym - nie przepadam za mrozem, wolę upał.
odpowiedź
User
Aśka
Bonda plakaty niech dadzą w to miejsce! Dwudziesty piąty film z agentem 007 powinien mieć nieprzeciętną reklamę.
odpowiedź
User
irx
Bardzo dobrze! Brawo ZTM! Szacunek za obronę uczuć religijnych.

Poza tym - nie przepadam za mrozem, wolę upał.

Nie ma czegoś takiego jak uczucia religijne
odpowiedź