Reklama książki Remigiusza Mroza nie pojawi się w warszawskiej komunikacji, powodem zakrwawiony medalik
W tramwajach, autobusach i metrze w Warszawie nie będą pokazywane reklamy nowej powieści Remigiusza Mroza "Przepaść". Powód? Ryzyko obrazy uczuć religijnych.
Nowa powieść Remigiusza Mroza "Przepaść" ukaże się na rynku 27 października. To siódmy tom cyklu o komisarzu Wiktorze Froście, tym razem prowadzi śledztwo w sprawie zaginięcia w Tatrach młodej kobiety z Warszawy.
"Ostatnim razem widziana była przez turystów w okolicy Trzydniowiańskiego Wierchu, a potem przepadła bez wieści. Był to jej pierwszy wyjazd w góry, miała zamiar spędzić w nich tylko weekend, a w Zakopanem pojawiła się sama – mimo to wedle ustaleń policji szła czerwonym szlakiem w towarzystwie czterech mężczyzn" - czytamy w opisie wydawcy.
Obraza uczuć religijnych na okładce książki Mroza?
Remigiusz Mróz w swoich mediach społecznościowych opisał, że reklama "Przepaści" w komunikacji miejskiej jednego z polskich miast została zablokowana ze względu na obrazę uczuć religijnych. Na fragmencie okładki będącej na plakacie promującym powieść widać splamiony krwią medalik z Maryją.
"Czyli kolejny level życia w Polsce osiągnięty" - skomentował pisarz.
Tego się najstarsi górale nie spodziewali – miasto zablokowało nam reklamę w komunikacji miejskiej, bo okładka Przepaści obraża uczucia religijne.
— Remigiusz Mróz (@remigiuszmroz) October 22, 2021
Czyli kolejny level życia w Polsce osiągnięty. ;)
(Fot. Bartek Pussak). pic.twitter.com/WRF6xwBX7V
"Gazeta Wyborcza" ustaliła, że na pokazywanie reklam powieści Mroza w swoich pokazach nie zgodził się Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
- Reklamy w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego są umieszczane na nośnikach będących własnością operatorów tramwajów, autobusów, metra. Zastrzegliśmy sobie jednak w umowach z nimi, że w przypadku reklam, które mogą budzić kontrowersje, zwracają się do nas po opinię. Chcemy mieć kontrolę nad tym, jakie treści są publikowane w transporcie publicznym, jeżdżącym po całej aglomeracji warszawskiej wyjaśnił Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM w Warszawie.
- I w tym przypadku zwrócili się do nas z pytaniem. Określiliśmy, jakie treści nie mogą być prezentowane i zgodnie z tymi zasadami uznaliśmy, że okładka książki może urazić uczucia religijne. Dlatego wydaliśmy opinię negatywną - dodał.
- Medalik jest niewielki, niemniej jednak jest widoczny. Pasażerowie WTP są osobami o różnej wrażliwości, nie chcemy urazić niczyich uczuć, stąd taka decyzja - podkreślił Tomasz Kunert.
Zaznaczył, że wcześniej stołeczny ZTM nie zgadzał się na reklamy pokazujące alkohol, sugestywnie prezentowaną broń czy sceny morderstw.
Remigiusz Mróz to jeden z najpoczytniejszych pisarzy w Polsce. Niedawno sprzedał prawa do ekranizacji horroru „Czarna Madonna”. Na podstawie książki powstanie serial fabularny, na chwile obecną nie wiadomo kto zrealizuje projekt.
W ostatnich latach TVN Grupy Discovery realizowała ekranizację „Chyłki” (w listopadzie w Player.pl zadebiutuje ostatni sezon produkcji), a niebawem do serwisu VOD nadawcy trafi „Behawiorysta”.
Dołącz do dyskusji: Reklama książki Remigiusza Mroza nie pojawi się w warszawskiej komunikacji, powodem zakrwawiony medalik
Poza tym - nie przepadam za mrozem, wolę upał.
Nie ma czegoś takiego jak uczucia religijne