100 tys. sprzedanych egz. pierwszego wydania „Przekroju”, nowy numer w nakładzie 120 tys. egz.
Pierwszy numer „Przekroju” w formie kwartalnika sprzedał się w 100 tys. egz. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nowe wydanie pisma ukaże się w nakładzie 120 tys. egz., o 10 tys. niższym niż poprzednie.
„Przekrój” wrócił do sprzedaży pod koniec ub.r., po ponad trzech latach nieobecności na rynku. Obecnie jest kwartalnikiem o profilu społeczno-kulturalnym, ma format A3, 148 stron i kosztuje 14,90 zł.
Pierwszy numer początkowo trafił do sprzedaży w nakładzie 50 tys. egz. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie czytelników, trzeba było dodrukować jeszcze 80 tys. egz.
Jak przekazało nam Wydawnictwo Przekrój, wydanie sprzedało się w 100 tys. egz.
Drugi numer ukazał się w połowie marca w 130 tys. egz. Nie ma jeszcze ostatecznych wyników jego sprzedaży. Wydawnictwo Przekrój zastanawia się nad zgłoszeniem pisma do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
W najbliższy wtorek do sprzedaży trafi trzeci, letni numer „Przekroju”. Znajdą się w nim m.in. wywiady z pisarką Ursulą Le Guin, pisarzem Szczepanem Twardochem, z psychologiem Carlem Strengerem, filozofem Wilhelmem Schmidem, lekarzem dusz Gaborem Maté oraz artystą Józefem Wilkoniem (który na pytania odpowiedział rysunkami). Będzie też można przeczytać prozę Stanisława Lema, Romain Gary’ego, Johana Theorina, Jakuba Małeckiego, Stefanii Grodzieńskiej oraz niepublikowane wcześniej opowiadanie Francisa Scotta Fitzgeralda w tłumaczeniu Jacka Dehnela.
- Dużo uwagi w tym numerze poświęcamy pszczołom, w szczególności odradzającej się w Polsce sztuce bartniczej, a także drzewom - tym wyciętym i tym, którym udało się przetrwać, choć już zapadł na nie wyrok. Prócz tego piszemy o wakacjach w furgonetce, przedstawiamy połączenie szachów z boksem i zagłębiamy się w rytualne znaczenie wzorów zdobiących swetry na Czarnym Lądzie. Radzimy też, jak pościć, żeby sobie nie zaszkodzić, jak uwolnić twórczą moc bałaganu i zbudować gliniany piec chlebowy - opisuje redakcja.
Wydanie będzie promowane rysunkami Marka Raczkowskiego, Joanny Grochockiej i Gosi Herby na plakatach miejskich w całej Polsce, animacjami z profesorem Filutkiem i Stanisławem z Łodzi w pociągach i komunikacji publicznej oraz spotem radiowym z Markiem Raczkowskim.
Ponadto w Muzeum nad Wisłą na warszawskich bulwarach wiślanych od 15 do 18 czerwca będzie działał kiosk, w którym będzie można poznać redakcję „Przekroju” i przedpremierowo kupić letnie wydanie. W sobotę 17 czerwca bezpłatne rodzinne warsztaty plastyczne, które poprowadzi Marek Raczkowski.
Nowy numer „Przekroju” liczy 164 strony, kosztuje 14,90 zł.
Dołącz do dyskusji: 100 tys. sprzedanych egz. pierwszego wydania „Przekroju”, nowy numer w nakładzie 120 tys. egz.