Ponad 1/4 europejskich reklamodawców korzystała z reklamy behawioralnej
Ponad 1/4 reklamodawców z Europy korzystała w ubiegłym roku z reklamy behawioralnej (ang. 'behavioural targeting').
Technologia ta polega na automatycznym decydowaniu jakie reklamy wyświetlić użytkownikowi odwiedzającemu stronę internetową na podstawie jego poprzedniego zachowania w sieci, np. kategorii stron, które wcześniej odwiedzał.
Z badania firmy Forrester wynika, że w 2008 roku z technologii tej korzystało 26 procent europejskich reklamodawców, w porównaniu do 10 procent w roku 2007. Z kolei w bieżącym roku kampanie z jej wykorzystaniem planuje 58 procent marketerów.
Zdaniem analityków Forrestera, do wzrostu popularności reklamy behawioralnej na naszym kontynencie w dużej mierze przyczyniło się powstanie specjalizujących się w tym zakresie firm Wunderloop i Phorm, a także wejście na brytyjski rynek należącej do AOL firmy Tacoda.
źródło: NMA
Dołącz do dyskusji: Ponad 1/4 europejskich reklamodawców korzystała z reklamy behawioralnej