Ponad 1/4 europejskich reklamodawców korzystała z reklamybehawioralnej
Ponad 1/4 reklamodawców z Europy korzystała w ubiegłym roku zreklamy behawioralnej (ang. 'behavioural targeting').
Technologia ta polega na automatycznym decydowaniu jakie reklamywyświetlić użytkownikowi odwiedzającemu stronę internetową napodstawie jego poprzedniego zachowania w sieci, np. kategoriistron, które wcześniej odwiedzał.
Z badania firmy Forrester wynika, że w 2008 roku z technologiitej korzystało 26 procent europejskich reklamodawców, w porównaniudo 10 procent w roku 2007. Z kolei w bieżącym roku kampanie z jejwykorzystaniem planuje 58 procent marketerów.
Zdaniem analityków Forrestera, do wzrostu popularności reklamybehawioralnej na naszym kontynencie w dużej mierze przyczyniło siępowstanie specjalizujących się w tym zakresie firm Wunderloop iPhorm, a także wejście na brytyjski rynek należącej do AOL firmyTacoda.
źródło: NMA
Reklama internetowa
Dołącz do dyskusji: Ponad 1/4 europejskich reklamodawców korzystała z reklamybehawioralnej