Polskie tygodniki w małym formacie?
Sukces wydania "kompaktowego" Independent oraz The Times
Po niespełna dwóch miesiącach od wprowadzenia nowego wydania, przy jednoczesnym zachowaniu tradycyjnego formatu, "Independent" zwiększył sprzedaż o 2,05 proc. (do 240,3 tys. egzemplarzy).
"The Times" wystartował z kompaktowym wydaniem 25 listopada ("Independent" 30 września). Według dziennika "The Guardian" gazeta zwiększyła nakład tego wydania z 80 do 150 tys. egz. dziennie. Według nieoficjalnych danych sprzedaż mniejszego "The Times" wyniosła pierwszego dnia 34 tys. egz., a następnie wzrosła do 50 tys. dziennie.
Ta walka na kompaktowe wydania pomiędzy "Independent" i "The Times" odbiła się na kondycji klasycznych tabloidów na Wyspach. Czytelników zaczęły tracić m.in. "Daily Mirror" czy "Daily Mail". Największy brytyjski brukowiec "Sun" odnotował spadek sprzedaży na poziomie 1,98 proc. (do 3,39 mln egz.).
Wydanie "kompaktowe" jest głownie skierowane do czytelników podróżujących w transporcie miejskim.
Inne
Dołącz do dyskusji: Polskie tygodniki w małym formacie?