Polska Press Grupa uruchamia portal Shownews.pl. „Celem na ten rok jest miejsce w top 10 portali rozrywkowych”
Polska Press Grupa uruchomiła nowy portal o tematyce show-biznesowej. Pod adresem shownews.pl czytelnicy znajdą newsy ze świata polskich i zagranicznych gwiazd, wywiady czy materiały wideo. Projektem kieruje Sławomir Kowalski, były szef działu gwiazdy w „Super Expressie”. W zespole redakcyjnym są też m.in. dziennikarze z USA i Kanady.
Polska Press Grupa we wrześniu ub.r. ruszyła z portalem horyzontalnympod marką i.pl, ale nie miała dotąd własnego serwisu o show-biznesie. Treści o tej tematyce pojawiają się w witrynie Telemagazyn.pl, która prezentuje również program stacji telewizyjnych. Od kilku miesięcy firma pracowała nad osobnym serwisem o celebrytach, o czym informowaliśmy jako pierwsi w marcu br. 24 maja br. ruszył Shownews.pl.
- Wykorzystujemy nasz potencjał, gdyż jako jedyna firma medialna w Polsce dostarczamy naszym czytelnikom informacje ze wszystkich regionów kraju. Nasi dziennikarze będą wszędzie tam, gdzie w świecie show-biznesu będzie działo się coś ważnego. Mamy w swoich szeregach doświadczonego redaktora - Sławomira Kowalskiego, który doskonale zna się na tej branży i wie, jak zarządzać redakcją portalu o tej tematyce. Jestem przekonana, że w niedalekiej przyszłości Shownews.pl będzie pierwszym wyborem dla czytelników, którzy poszukują najnowszych, sprawdzonych informacji na temat gwiazd i celebrytów – mówi Dorota Kania, członek zarządu i redaktor naczelna Polska Press Grupy.
Portal wyróżnia nazwa jednoznacznie kojarząca się z tematyką showbiznesową. Menu podzielone jest na sekcje: „dzieje się” „celebryci”, „rozrywka & lifestyle” i „polecamy”.
Kierujący redakcją Shownews.pl Sławomir Kowalski posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie w pracy w mediach. Do niedawna był szefem działu Gwiazdy w „Super Expressie”.
- Mamy ambicje, by Shownews.pl stał się medium pierwszego wyboru dla osób poszukujących informacji o aktorach, piosenkarzach, dla czytelników zainteresowanych szeroko pojętym światem show-biznesu. Chcemy pokazać, jak żyją gwiazdy, z jakimi wyzwaniami sobie radzą, gdzie się pojawiają, jak wyglądają. Zależy nam na dotarciu do ciekawych informacji i przekazaniu ich jako pierwsi swoim odbiorcom. Naszym celem na ten rok jest uplasowanie się w top 10 portali rozrywkowych. Planujemy również silnie zaznaczyć swoją obecność na social media – mówi Sławomir Kowalski, redaktor naczelny serwisu Shownews.pl.
Zespół redakcyjny nowego portalu tworzą dziennikarze z kilkunastoletnim doświadczeniem w mediach o tematyce lifestylowej. Będą z nim współpracować także redaktorzy tworzący materiały z regionów oraz dziennikarze z zagranicy.
Obecnie każdy portal horyzontalny ma co najmniej jeden serwis o show-biznesie. W Onecie to Plejada, w Gazeta.pl - Plotek, a w Interii - Pomponik. Więcej takich witryn ma Wirtualna Polska, do której należą Pudelek, Gwiazdy.wp.pl, sekcja showbiznesowa o2.pl i Jastrzabpost (wydawcę tego ostatniego WP przejęła w listopadzie ub.r.). Na rynku działają też niezależne serwisy jak np. Przeambitni.pl.
Z danych Mediapanel wynika, że liderem wśród serwisów o gwiazdach w marcu br. był Plotek z 8,25 mln użytkowników. Na drugim miejscu znalazł się Pomponik z 7,11 mln odwiedzających.
W ub.r. Polska Press przy wzroście przychodów o 4,7 proc. do 329,3 mln zł i kosztów operacyjnych o 13,7 proc. do 375,4 mln zł miała 23 mln zł straty netto, o 7,8 mln zł mniej niż przed rokiem. Prawie połowę przychodów Polska Press wypracowała z usług reklamowych: w prasie, internecie i poprzez eventy. W ub.r. wpływy w tym obszarze sięgnęły 160,37 mln zł, rosnąc rok do roku o 6,5 proc.
Zwiększyły się też przychody z usług poligraficznych - o 8,3 proc., z 56,89 do 61,61 mln zł. Natomiast sprzedaż tytułów prasowych przyniosła firmie 90,32 mln zł, o 1,3 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Polska Press Grupa uruchamia portal Shownews.pl. „Celem na ten rok jest miejsce w top 10 portali rozrywkowych”