Polsat przed TVN najlepiej ocenianym nadawcą telewizyjnym, RMF FM przed Radiem ZET
Działalność Telewizji Polsat pozytywnie ocenia 72 proc. Polaków, a RMF FM - 68 proc. O Telewizji Polskiej taką opinię ma 59 proc. osób, a o Polskim Radiu - 55 proc. Najbardziej zróżnicowane komentarze są o Radiu Maryja.
Według sondażu CBOS pozytywną opinię o działalności Telewizji Polsat ma 72 proc., a negatywną - 10 proc. W porównaniu z poprzednim badaniem, z kwietnia br., odsetek zadowolonych z Polsatu wzrósł o 2 pkt proc., a niezadowolonych nie zmienił się.
W przypadku TVN pozytywną opinię ma 65 proc. osób (o 1 pkt proc. mniej niż w kwietniu), a negatywną - 18 proc. (wzrost o 1 pkt proc.). Telewizję Polską dobrze ocenia 59 proc. Polaków (tyle samo co w kwietniu), a źle - 28 proc. ankietowanych (wzrost o 1 pkt proc.).
Pozytywnie o Polsacie i TVN wypowiadają się przede wszystkim osoby o poglądach lewicowych i centrowych oraz zwolennicy PO, a negatywnie - ludzie o poglądach prawicowych i głosujący na PiS (w przypadku TVN także wyborcy Kukiz ’15).
Odwrotnie jest w przypadku TVP: zadowolone z niej są osoby mające poglądy prawicowe i popierające PiS, a niezadowoleni - zwolennicy PO oraz identyfikujący się z lewicą.
Liderem RMF FM
Liczba osób pozytywnie oceniających RMF FM zwiększyła się od kwietnia o 12 pkt proc. do 68 proc. W przypadku Radia ZET nastąpił wzrost o 14 pkt proc. do 61 proc., a w przypadku Polskiego Radia - o 12 pkt proc. do 55 proc. CBOS tłumaczy, że wynika to z faktu, że zmalała grupa respondentów niemających zdania o tych nadawcach.
Negatywną opinię o RMF FM ma 5 proc. Polaków, o Radiu ZET - też 5 proc., a o Polskim Radiu - 13 proc.
Respondenci najbardziej podzieleni są w ocenach Radia Maryja: pozytywnie postrzega je 23 proc. osób (3 pkt proc. więcej niż w kwietniu), a negatywnie - 24 proc. (po wzroście o 6 pkt proc.). Natomiast 53 proc. nie ma zdania o stacji.
Na nastawienie do Polskiego Radia i Radia Maryja dużo większy wpływ niż przy innych nadawcach mają preferencje polityczne i światopogląd. Pozytywne opinie o obu nadawcach mają osoby najbardziej zaangażowane w praktyki religijne, o poglądach prawicowych i popierające PiS, a negatywne - zwolennicy PO, o poglądach lewicowych i niepraktykujący religijnie.
Badanie CBOS zrealizowano od 6 do 13 września metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej losowej grupie 1064 Polaków.
Dołącz do dyskusji: Polsat przed TVN najlepiej ocenianym nadawcą telewizyjnym, RMF FM przed Radiem ZET
wskazania z miesiąca na miesiąc zmieniły się o kilkanaście (!) procent
wytłumaczenie: "zmalała grupa respondentów niemających zdania o tych nadawcach"
jak mogła zmaleć, skoro to są mega silne marki, i nie było teraz żadnej kampanii dużej. nawet jakby była, to przy takich markach nic nie daje
wniosek? próba do bani, tak jak i wszystkie badania cbosu ;)