Polacy pozytywnie o jakości czasopism
Wysoka cena i wysoka jakość - tak 65 proc. czytelników ocenia czasopisma, które kupuje.
Tandeta to rzadkość na rynku czasopism, wynika z monitoringu kupowania i czytania prasy, prowadzonego przez TNS OBOP w 2005 roku. „Niska jakość za małe pieniądze” - zaledwie 3% czytelników i kupujących ocenia tak czasopisma, z którymi najczęściej ma do czynienia.
Znacznie więcej z nas (13%) dopatruje się „kanciarstwa” i określa czasopisma, z którymi się styka (czyta lub kupuje) stwierdzeniem „niska jakość przy wysokiej cenie”.
Spora jest również grupa osób (19%), które uważają, że kupują korzystnie - za niewygórowaną cenę dostają wysoką jakość. Przekonanych o satysfakcjonującym zakupie najczęściej można spotkać wśród czytelników Newsweeka (29%) i Tele Tygodnia (28%).
Większość polskich użytkowników prasy (65%) ma jednak poczucie, że płacą wysoką cenę za wysoką jakość. Tego zdania są zwłaszcza czytelnicy Wprost (73%) oraz Polityki (71%) i Przyjaciółki (71%).
Badanie dotyczące oceny prasy przeprowadzono w połowie 2005 roku na reprezentatywnej grupie tysiąca dorosłych mieszkańców Polski.
Dołącz do dyskusji: Polacy pozytywnie o jakości czasopism