Podcasty "Vogue Polska" wracają z drugim sezonem. W ramówce 23 tytuły
Jesienna ramówka podcastów „Vogue Polska” (Visteria) poszerzona została o sześć nowych pozycji. 23 programy dostępne są dla wszystkich od 22 września na stronie Vogue.pl i w większości serwisów streamingowych. Jak informuje wydawca, odcinki z pierwszego sezonu wygenerowały łącznie ponad 750 tysięcy odsłuchań.
Pierwsze podcasty pod szyldem „Vogue Polska” zostały uruchomione w 2020 roku. Były one jednak dostępne wyłącznie dla użytkowników premium aplikacji „Vogue Polska”. Jedynie podcasty produkowane razem z partnerami biznesowymi dostępne były dla szerokiej publiczności. W marcu tego roku wydawca postawił na rozwój oferty audio, prezentując 18 podcastów, poruszających tematy związane z uniwersum „Vogue Polska”. Treści kulturalne, rozmowy o modzie, tożsamości, stylu życia, psychologii, a nawet „Podcast o podcastach”.
Programy są dostępne dla wszystkich, w całości za darmo, m.in. na Vogue.pl, w aplikacji „Vogue Polska”, na Spotify i YouTubie oraz Tidal. Pierwszy sezon podcastów „Vogue Polska” wygenerował do tej pory 767 tysięcy odsłuchań.
- Wyniki słuchalności wiosennej ramówki naszych podcastów wskazują, że czytelnicy „Vogue Polska” i Vogue.pl czekali na tego typu treści. Cieszy nas bardzo, że zainteresowanie wzbudziły zarówno programy dotyczące mody, jak i kultury czy spraw społecznych. Widzimy też, że podcasty to świetna platforma do rozwinięcia i pogłębienia wątków, które pojawiają się w magazynie. Stały się one również ważnym elementem naszej oferty reklamowej, część produkcji została opracowana we współpracy z partnerami biznesowymi. Stąd decyzja, żeby rozwijać sieć podcastów „Vogue Polska” – wyprodukowaliśmy kolejny sezon programów i uzupełniliśmy naszą ofertę o nowe tematy – mówi Hanna Rydlewska, dyrektorka wydawnicza „Vogue Polska”.
23 podcasty „Vogue Polska”
W nowym sezonie w ofercie znajdą się łącznie 23 podcasty, przy czym sześć z nich to nowości w ramówce. Oferta zostanie poszerzona m.in. o podcast „Męskie światy” dr. Roberta Kowalczyka, przygotowany wspólnie z Fundacją SEXED.PL podcast prowadzony przez Anię Ciucias i Michała Muskała, poświęcony dizajnowi oraz projektowaniu wnętrz i prowadzony przez Hannę Rydlewską podcast „Vogue Polska Living”, łączący generację millenialsów i zoomerów „Od Y do Z” Anny Konieczyńskiej i Klementyny Szczuki, „Beauty Roast & Toast” Agnieszki Zygmunt oraz „Branża”, seria rozmów z liderkami i liderami z branży lifestyle, prowadzonych przez Szymona Machnikowskiego.
Podobnie jak w poprzednim sezonie, nowe odcinki będą miały swoje premiery konsekutywnie w kolejnych dniach, począwszy od 22 września.
Nowe podcasty „Vogue Polska”
„Sexed.pl x Vogue Polska” prowadzący: Ania Ciucias i Michał Muskała
Przemoc ma wiele twarzy. Nie zawsze łatwo ją zauważyć, a jeszcze trudniej nazwać. Aby jej przeciwdziałać, „Vogue Polska” i Fundacja SEXED.PL stworzyły podcast. Duet psychoterapeutów – Anna Ciucias i Michał Muskała – podzieli się ze słuchaczami doświadczeniami z terapii. Prowadzący opowiedzą o różnych formach przemocy, sposobach ich rozpoznawania i reagowania. Seria podcastów wystartuje 1 października, w Światowy Dzień Bez Przemocy.
„Męskie światy”, prowadzący: dr Robert Kowalczyk
Męskość, początek, koniec, zasada. Dr Robert Kowalczyk, seksuolog i psychoterapeuta, rozmawia z zaproszonymi gośćmi o współczesnej męskości. Gdzie teraz są męskie światy i co się w nich dzieje? Czym dzisiaj jest męskość, jakie tworzy fenomeny? Do rozmów zaprosił przedstawicieli różnych profesji, m.in.: prof. Michała Lew-Starowicza, prof. Jana Hartmana, prof. Remigiusza Ryzińskiego, Jacka Masłowskiego czy Kacpra Kujawę. Wspólnie zastanowią się, co trapi współczesnych mężczyzn. Co oznacza być mężczyzną przyzwoitym? Jak mężczyźni (nie)dbają o zdrowie? Jakie są męskie obsesje? Kim jest współczesny męski bohater? Czy mężczyźni potrzebują nowych wzorców? I czy nadal użyteczne są zasady męskiej elegancji? Szeroka perspektywa, wspólny mianownik – męskość.
„Vogue Polska Living”, prowadząca: Hanna Rydlewska
Dizajn, projektowanie i fotografia wnętrz, architektura. Na te dziedziny spojrzymy przez pryzmat dokonań znakomitych twórców i twórczyń zaproszonych do podcastu. Opowiedzą o swojej pracy, relacjach z przedmiotami, nierzadko zawiłych, osobistym podejściu do trendów. W programie powiązanym z polską edycją „Vogue Living” jego redaktorka prowadząca, Hanna Rydlewska, gościć będzie akademików i praktyków, którzy promują rodzime rzemiosło, rzucają nowe światło na historię polskiego wzornictwa. Bohaterami pierwszego odcinka będą Basia Kuligowska i Przemysław Nieciecki, duet fotograficzny, który stworzył PION Studio. W drugim odcinku o swojej przeprowadzce do Finlandii i rozpoczęciu pracy na Aalto University opowie projektant i wykładowca Tomek Rygalik. Potem także m.in. rozmowa z pisarzem, dziennikarzem i kuratorem Grzegorzem Piątkiem – o tym, jak powstawało „białe miasto” nad Bałtykiem, czyli modernistyczna Gdynia i jej mit.
„Beauty Roast & Toast”, prowadząca: Agnieszka Zygmunt
W podcaście „Beauty Roast & Toast”, Agnieszka Zygmunt, dziennikarka zajmująca się od 10 lat zdrowiem i urodą, dokona wiwisekcji trendów, idei oraz pojawiających się na rynku nowości w dziedzinie beauty & wellbeing. W pierwszym odcinku, razem ze swoją gościnią Agatą Herbut (@agatamanosa), urodową ekspertką i influencerką, weźmie na warsztat marki kosmetyczne gwiazd. Specjalistki odpowiedzą na pytania, czy te marki są nam naprawdę potrzebne, dlaczego niektóre z nich są obiektem kultu, a inne przepadają bez echa oraz kiedy za nazwiskiem idzie jakość, a kiedy tylko marketing. Będzie to podróż od sentymentalnych lat 90. i dezodorantu Spice Girls po najgłośniejsze premiery 2022 roku: Rhode, SKKN i Cossmoss. Kto zostanie zgrilliowany, a kto zasłuży na chwalebny toast?
„Od Y do Z”, prowadzące: Anna Konieczyńska i Klementyna Szczuka
Dwie kobiety, dwa pokolenia, dwie perspektywy. Millenialka Anna Konieczyńska rozmawia z zoomerką Klementyną Szczuką o ciele, kobiecości i związkach. Co zmieniło się w postrzeganiu płci, polityki i seksu w ciągu ostatnich kilkunastu lat? W nowym podcaście podejmujemy tematy osobiste – własnych wyborów życiowych – i społeczne – kryzysu klimatycznego, prawa do aborcji, małżeństw jednopłciowych. Twórczynie podcastu – żyjącą w heteronormatywnej rodzinie matkę i żonę oraz kilkanaście lat młodszą studentkę wiążącą się z kobietami – z pozoru wszystko różni. Łączą je za to praca w mediach, kulturoznawcze zaplecze i otwartość na dialog.
„Branża”, prowadzący: Szymon Machnikowski
W tym programie Szymon Machnikowski, dyrektor marketingu i PR „Vogue Polska”, będzie spotykać się z liderkami i liderami szeroko pojętej branży lifestyle, pytać swoich gości o to, w jaki sposób doszli tu, gdzie są, również o to, co robią, żeby dalej się rozwijać. Osobiste historie osób działających z sukcesami w mediach, modzie, urodzie czy nowych technologiach mają inspirować i odsłaniać kulisy działania konkretnej branży.
Dołącz do dyskusji: Podcasty "Vogue Polska" wracają z drugim sezonem. W ramówce 23 tytuły