Po zmianie formatu rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej”. Ostro w dół „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Newsweek”
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w marcu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem - po zmianie formatu - pochwalić się mogła „Gazeta Polska”. Na czele spadków znalazł się „Wprost” ze sprzedażą na poziomie 17,5 tys. ezg.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2017 roku wyniosła 124 580 egz. Było to o 8 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 4,46 proc. do 114 941 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 94 917 egz., po spadku o 19,88 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 62 392 egz., po spadku o 13,36 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 22,10 proc. do 43 821 egz.
6. lokatę zajęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 9,68 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 40 972 egz. Przypomnijmy, że od marca tygodnik ten wychodzi już w magazynowym formacie i na lepszym papierze.
Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w marcu br. wyniósł 27 757 egz.
Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 17 537 egz., czyli mniej o 31,53 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.
W marcu br. w porównaniu do lutego br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii też osiągnęła „Gazeta Polska”, której wynik zwiększył się o 36,52 proc.
Największy spadek, wynoszący 7,67 proc., również i tutaj zanotowało „W Sieci”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Po zmianie formatu rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej”. Ostro w dół „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Newsweek”