Teleturniej „Milionerzy” stracił 210 tys. widzów. TVN wiceliderem rynku
Po trzech tygodniach emisji „Milionerów” w wiosennej ramówce br. ogląda średnio 2,07 mln osób, o 210 tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
Nowe odcinki „Milionerów” na antenie TVN oglądać można od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, począwszy od 13 lutego 2018 roku. Nowy sezon produkcji zainaugurowały dwa specjalne odcinki (pokazane 13 i 14 lutego), w których walkę o milion zł stoczyły gwiazdy serialu „Diagnoza” i filmu „Podatek od miłości”, oraz piosenkarze Kayah i Grzegorz Hyży.
Do zeszłego czwartku, tj. 8 marca stacja pokazała piętnaście pierwszych odcinków, które śledziło średnio 2,07 mln widzów. Przełożyło się to na 13,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,91 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,54 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek teleturnieju z 8 marca br., który oglądało średnio 2,54 mln widzów. Wszystkie trzy topowe odcinki pokazane zostały w czwartki, czyli w dzień w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emituje popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazuje „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe).
Dla porównania, wiosną ub.r. po trzech pierwszych tygodniach emisji reaktywowanych „Milionerów” śledziło średnio 2,28 mln widzów. Przełożyło się to na 14,21 proc. udziału w 4+, 17,24 proc. w 16-49 oraz 16,24 proc. w 16-59. Oznacza to, że format stracił 210 tys. widzów.
TVN w czasie emisji „Milionerów” jest wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajmuje Dwójka, a jej udział wynosi 25,37 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emituje serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywane są gł. programy kabaretowe i początek „The Good Doctor”. Trzecia jest TVP1 (różne audycje, w tym gł.: Teatr TV, „Warto rozmawiać”, „Wielkie testy” i „Ojciec Mateusz”; 8,64 proc.), a czwarty - Polsat (gł. filmy, „Take me out”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 8,37 proc.).
Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN jest drugi.
Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut, wyjątkiem są odcinki specjalne trwające godzinę. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.
Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.
Dołącz do dyskusji: Teleturniej „Milionerzy” stracił 210 tys. widzów. TVN wiceliderem rynku
W stosunku do poprzednich wyników "Milionerzy" zyskują ok. 300 tys. osób.