Odwaga w ocenianiu kobiet niedozwolona w reklamie piwa
Plakat reklamujący angielskie piwo o nazwie Odwaga zostałzablokowany przez tamtejszą instytucję regulującą rynekmarketingowy. Przekazowi zarzucono promowanie nadmiernej śmiałościw ocenianiu kobiet.
Plakat reklamujący angielskie piwo o nazwie Odwaga pokazujesiedzącego na kanapie mężczyznę, który z zakłopotaniem spogląda nastojącą obok kobietę przymierzającą obcisłą sukienkę. Całośćuzupełniają puszka i szklanka piwa u stóp mężczyzny i slogan "Miejodwagę, mój przyjacielu".
Advertising Standards Authority, instytucja regulująca angielskirynek reklamowy, odebrała trzy skargi zarzucające plakatowisugerowanie, że picie promowanego piwa zwiększa odwagę mężczyzn dooceniania, a nawet wykorzystywania kobiet. Odpowiedzialna za tękampanię firma Wells & Young's uzasadniała, że slogan nawiązujedo podobnych akcji prowadzonych w latach 50. i 80., a cały przekazma obrazować humorystyczne zdarzenia z codziennego życiakonsumentów piwa Odwaga.
Po rozpatrzeniu tej sprawy Advertising Standards Authorityoceniła, że połączenie na plakacie modelki ze sloganem i puszkąpiwa sugeruje, iż ten napój zwiększa odwagę mężczyzn w wyrażeniunegatywnej opinii o stroju kobiety. W konsekwencji instytucjazakazała dalszego rozpowszechniania reklamy w obecnej formie.
Dołącz do dyskusji: Odwaga w ocenianiu kobiet niedozwolona w reklamie piwa