Nowy produkt Clear Channel Poland
Od marca 2005 roku w sprzedaży pojawia się nowy produkt outdoorowy - sieć dedykowana młodzieży - City Young
City Young to 550 powierzchni citylightów Clear Channel Poland wyselekcjonowanych w oparciu o czytelne kryteria, w 8 głównych aglomeracjach Polski. Sieć przeznaczona jest do reklamy produktów i usług skierowanych do młodych w wieku 15-24 lata.
- Analizując rynek i potrzeby reklamodawców dostrzegliśmy potrzebę stworzenia produktu, który będzie gwarantował masowe dotarcie z przekazem reklamowym do określonej grupy docelowej. Sieć City Young to pierwszy etap wprowadzania na rodzimym rynku outdoorowym standardów istniejących na dojrzałych rynkach zachodnich m.in. w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii, Holandii, Francji, a nawet Australii. W tych krajach sieci reklamowe skierowane do konkretnych grup docelowych funkcjonują już od wielu lat. - wyjaśnia Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.
Sieć dedykowana młodzieży City Young powstała w oparciu o staranną analizę otoczenia wszystkich lokalizacji nośników citylight Clear Channel Poland w największych miastach Polski. Sieć City Young została zbudowała przez firmę marketingu precyzyjnego Acxiom Polska. Acxiom Polska z całej bazy citylightów Clear Channel Poland wybrał tylko te lokalizacje, które zapewniają kontakt z młodymi ludźmi. Do analizy posłużyły obiektywne, niezależne źródła danych:
1. Acxiom Polska: Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług
2. GUS: Bank Danych Regionalnych, Dane operacyjne, Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań
3. MSWiA: liczba ludności, mieszkań, płeć i struktura wiekowa
4. Polskie Książki Telefoniczne: bazy punktowe
5. GIS: plany cyfrowe miast wraz ze szczegółową siecią dróg.
Do sieci City Young włączone zostały wyłącznie citylighty spełniające co najmniej jedno z dwóch kluczowych kryteriów:
1. bliskie sąsiedztwo tzw. generatorów ruchu grupy docelowej czyli miejsc i obiektów charakterystycznych dla stylu życia młodzieży i często przez nich odwiedzanych. W sieci City Young znalazły się więc wyłącznie powierzchnie reklamowe zlokalizowane w promieniu maksymalnie 150m od takich obiektów jak:
szkoły gimnazjalne / średnie / wyższe; internaty / akademiki; kina; puby / kluby; kawiarnie; centra rozrywkowe.
2. ponadprzeciętna koncentracja gospodarstw domowych z dziećmi w wieku 15-24 lata o łącznych, miesięcznych dochodach netto powyżej 2 200 PLN.
- Realizacja tego projektu wymagała zintegrowania informacji pochodzących z różnych źródeł i zastosowania rzetelnych narzędzi analitycznych - wyjaśnia Mariusz Pawłowski, szef działu analiz nadzorujący ze strony Acxiom prace nad projektem. - Powstała w efekcie sieć City Young zapewni dotarcie z komunikacją do wybranych adresatów, młodych odbiorców w wieku 14-25 lat.
Dołącz do dyskusji: Nowy produkt Clear Channel Poland