SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy kanał Polsatu chce odebrać widzów TVN24

Dorota Gawryluk zapowiada uczynienie z TV Biznes kanału informacyjnego. Stacja prowadzi rozmowy z gwiazdami.

Dorota Gawryluk, która po rezygnacji z pracy w TVP od poniedziałku została członkiem zarządu „TV Biznes”, będzie odpowiedzialna za przekształcenie stacji w kanał informacyjno-biznesowy. Gawryluk zapowiedziała relaunch marki na wrzesień tego roku.

 - Na podstawie tego co mamy, będziemy przekształcali TV Biznes w kanał informacyjno-biznesowy. Moja rola to jest budowa newsroomu, budowa nowych pozycji informacyjnych, publicystycznych, tak by docelowo kanał TV Biznes został przekształcony w kanał informacyjny, 24-godzinny - powiedziała w czwartek na konferencji prasowej Gawryluk, która od kilku dni jest członkiem zarządu TV Biznes.

- Zdecydowałam się zaangażować, bo to w tym momencie największy tego typu projekt na rynku – dodała Dorota Gawryluk.

Gawryluk, choć nie ma większego doświadczenia jako manager, w swojej karierze dziennikarskiej raz tylko kierowała publicystyką w Polsacie, czuje się na siłach powierzonego jej zadania. Mówi, że za zmianą profilu pójdzie też zmiana nazwy, ale na razie jej nie ujawnia. Nie boi się też konkurencji.

„TVN24 będzie naszym największym konkurentem. Kanał informacyjny TVP nie biorę na razie pod uwagę. Z tego co wiem stricte informacyjny będzie do godz. 18. Później pojawi się pasmo regionalne. My zamierzamy informować 24 godziny na dobę” - mówi z pewnością siebie. Na pytanie ile będzie kosztował projekt odpowiada niechętnie. Dla przykładu roczne wydatki na TVN24 to około 150 mln zł.

Trwają poszukiwania dziennikarzy. Gawryluk zapowiada, że stacja prowadzi rozmowy z gwiazdami konkurencyjnych telewizji, ale też znanymi nazwiskami radiowymi i prasowymi, sama też nie wyklucza pojawiania się na wizji.

„Oczywiście, że przydałyby się nam znane twarze, ale zamierzamy kreować też własne gwiazdy. Chciałabym, aby kanał tworzyły osobowości” – powiedziała Gawryluk.

Kilka dni temu Polsat, który na początku roku kupił kanał, kupił też 50 proc. udziałów w „Superstacji”. Dokładnie nowym udziałowcem w „Superstacji” jest spółka Ster, gdzie pełnomocnikiem jest Hieronim Ruta - członek rady nadzorczej Polsatu i bliski współpracownik Zygmunta Solorza. Nazywana tabloidową telewizją stacja z założenia miała być kanałem nastawionym na rozrywkę, a z aktualnej ramówki i tego, co ma do zaoferowani wynika, że poszła bardziej w stronę lekko podanej informacji. Szefowa projektu nie widzi tu konfliktu interesów i deklaruje, że ramówki obu nie będą ze sobą konkurować.

„To kroki w stronę uczynienia z Polsatu imperium informacyjnego” – mówi.

W czasie oczekiwania na kanał info zaoferowano kilka nowych programów, w tym „Biznes Wydarzenia”, które wczoraj ruszyły w odświeżonej wersji.

„Ze wszystkich stron słychać o rozpędzonej polskiej gospodarce. Pokażemy jak sukcesy w ekonomii przekładają się na konkret” – zapowiada Wojciech Szeląg, dyrektor „TV Biznes” ds. programów informacyjnych. Program obecny był wcześniej na Polsacie przez niemal dwanaście lat. Zespół dziennikarzy „Wydarzeń” wesprą korespondenci w Gdańsku, Krakowie i Katowicach. W programie pojawi się serwis sportowy i pogodowy, czego wcześniej nie było.

„Czas to pieniądz” będzie natomiast komentarzem do „Biznes Wydarzeń”. Nie zobaczymy w nim polityków, decydentów, zobaczymy ludzi, którzy ich będą oceniać” – dodaje Joanna Wrześniewska–Zygier, dyrektora ds. publicystycznych stacji.

Z nowości mamy też „Nie daj się fiskusowi” na temat przepisów podatkowych oraz „E-Biznes”. Oprócz nowości programowych wczoraj pojawił się też nowy layout.

W planach jest zbudowanie w Warszawie dużego newsroomu. Niedawno stacja doposażyła jedynie swoją siedzibę na Giełdzie Papierów Wartościowych, gdzie znajduje się jej małe studio. Zasadnicza emisja odbywa się ze studia na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

Polsat kupił TV Biznes w lutym tego roku. Stacja pozostaje w ramach grupy Polsat osobną spółką z oddzielnym zarządem. Do końca roku firma Zygmunta Solorza zainwestuje w nią kilkadziesiąt milionów złotych - dowiedziała się "Rz".

TV Biznes zatrudnia obecnie ok. 100 osób. Według stacji, kanał ogląda obecnie średnio 2,5 mln widzów tygodniowo i ok. 350 tys. dziennie. TV Biznes jest niekodowana i dostępna we wszystkich trzech platformach cyfrowych, sieciach kablowych oraz internecie.

TV Biznes założyli wspólnie biochemik Piotr Chomczyński oraz realizator i producent telewizyjny Piotr Berełkowski, który po sprzedaży kanału Polsatowi nadal zasiada w jego zarządzie. TV Biznes była pierwszą biznesową telewizją w Polsce. Partnerami TV Biznes są m.in. Giełda Papierów Wartościowych i Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Dołącz do dyskusji: Nowy kanał Polsatu chce odebrać widzów TVN24

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl