Netflix inwestuje w treści. 19 mld dolarów w 2021 roku
W 2021 roku Netflix zamierza przeznaczyć na treści wideo w swojej ofercie kwotę 19,03 mld dolarów - wynika z szacunków analityków. To wzrost o 10 procent w porównaniu z wydatkami w roku 2020. Inwestycje mają być narzędziem rynkowej walki z rosnącą konkurencją w segmencie VoD.
Netflix stara się regularnie dostarczać swoim użytkownikom nowe treści w postaci filmów i seriali, są wśród nich zarówno oryginalne tytuły wyprodukowane dla serwisu, jak też pozycje udostępniane na zasadach licencji od zewnętrznych producentów i dystrybutorów.
Przykładem może być fakt, że na styczeń 2021 r. Netflix zapowiedział premiery m.in. filmów „Wykopaliska” czy „Cząstki kobiety”, a także nowych sezonów seriali „Cobra Kai”, „Bonding” oraz „Brooklyn 9-9”.
Proszę mnie obudzić w 2021. pic.twitter.com/D1gfACheka
— NetflixPL (@NetflixPL) December 21, 2020
Jednocześnie jednak Netflix zaczął wycofywać ze swojej oferty niektóre filmy i seriale udostępniane na platformie na licencji od zewnętrznych producentów. Do końca 2020 r. z serwisu znikają 142 tytuły, między innymi seria „Harry Potter”, trylogia „Władca Pierścieni” i serial „Przyjaciele".
19 mld dolarów inwestycji
Teraz z informacji analityków holenderskiego banku Bankr wynika, że w 2021 r. Netflix zamierza zwiększyć wydatki na treści wideo w swoim serwisie.
Czytaj także: Netflix dogadał się ze spadkobiercami Doyle'a w sprawie filmu "Enola Holmes"
Zgodnie z prognozami w nadchodzącym roku Netflix przeznaczy na nową ofertę wideo kwotę 19,03 mld dol. To o 10 proc. więcej niż w roku 2020, gdy serwis zainwestował w treści 17,3 mld dol.
W 2028 roku może to być kwota 26 mld dolarów.
Z analiz Bankr wynika, że wydatki Netfiksa na treści wideo rosną skokowo. Świadczy o tym fakt, że jeszcze w 2013 r. inwestycje serwisu wynosiły 2,4 mld dol. Eksperci zaznaczają, że Netflix musi inwestować coraz większe pieniądze w swoją ofertę aby skutecznie walczyć z rosnącą konkurencją w postaci takich serwisów jak Disney+ czy HBO Max.
Na razie nie wiadomo jaka będzie struktura planowanych przez Netflix wydatków – ile środków zostanie przeznaczonych na oryginalne produkcje, a ile na zakup licencji od zewnętrznych producentów i dystrybutorów.
Czytaj także: Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching
Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.
W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln.
Według badania Mediapanel w październiku br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,36 mln polskich internautów.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Netflix inwestuje w treści. 19 mld dolarów w 2021 roku