Najbardziej opiniotwórcze media
Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję lidera w marcowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów
Zaskoczeniem jest awans na trzecie miejsce tygodnika Wprost, cytowanego najczęściej w kontekście sprawy Orlenu. Wśród innych mediów zwycięskie miejsca zajmują Radio ZET, TVN i Onet.pl - informuje Instytut Monitorowania Mediów.
W marcu 2005 roku dziennikarze cytowali wiadomości podawane na łamach innych mediów 6227 razy. Najwięcej nawiązań dotyczyło Gazety Wyborczej, na którą powoływano się 1086 razy. Zmniejszyła się jednak różnica między Gazetą Wyborczą a Rzeczpospolitą - w marcu stanowiło ją 20 publikacji. Ponadto Rzeczpospolita zwyciężyła w rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy.
Gazeta Wyborcza - 1086
Rzeczpospolita - 1066
Wprost - 351
Życie Warszawy - 337
Polityka - 295
Trybuna - 213
Radio Zet - 196
Newsweek - 156
Fakt - 128
TVN - 127
Super Express - 125
TVP1 - 123
Gazeta Prawna - 119
Onet.pl - 97
Puls Biznesu - 96
Wysokie czwarte miejsce w rankingu ogólnym zajął tygodnik Wprost, który wyprzedził "stałego brązowego medialistę" - Życie Warszawy. Wprost był najczęściej cytowany w kontekście sprawy Orlenu, w tym - odmowy prezydenta Kwaśniewskiego stawienia się przed komisją śledczą (169 razy na 351 cytatów). Również wysoko w zestawieniu znalazła się Polityka, wyprzedzając Newsweek i pozostałe dzienniki. Wśród rozgłośni radiowych zwyciężyło Radio ZET, a kolejne miejsca zajmują: RMF FM i PR 3 PR. Wśród stacji telewizyjnych w czołówce utrzymują się TVN i TVP1, a najczęściej cytowanym portalem internetowym był w marcu 2005 roku Onet.pl.
Dołącz do dyskusji: Najbardziej opiniotwórcze media