Mierzenie skuteczności działań PR
Specjaliści z Questia Communications Management Consultants na łamach American Investor radzą, w jaki sposób dokonywać oceny działań PR.
Przypominają, że należy pamiętać o tym, iż działania PR w krótkim czasie mają mały wpływ na wzrost sprzedaży produktu, a tym samym na zyski.
Jednak ich prowadzenie jest niezbędne dla kształtowania zachowań i opinii konsumentów oraz kreowania solidnych, długotrwałych relacji z otoczeniem.
Jednym z większych problemów jest wyznaczenie budżetu przeznaczonego na działania PR. Można tego dokonać, mierząc skuteczność zakończonych już działań. Zdaniem autorów trzeba określić, jakie są cele komunikacji i w jaki sposób są połączone z interesami firmy. Należy także sprawdzić, w jakim stopniu nasz przekaz wyróżnia się na tle konkurencji i jaki rodzaj publikacji oraz w jakim medium ma najsilniejszy wpływ na klientów oraz zdefiniować grupy, których opinię udało nam się zmienić. W ten sposób możemy zweryfikować, które z naszych działań były skuteczne, a to pozwoli określić, do kogo kierować naszą komunikację.
W zakończeniu artykułu jego autorzy zaznaczają, że PR, jak każde inne działanie firmy, jest swego rodzaju inwestycją. Dlatego należy na bieżąco kontrolować, jaki ma wpływ na zwiększenie zysków firmy.
Źródło: American Investor, Hanna Dymek-Jara, David Foulkes, Measuring PR – Some Rules of Thumb, 01.12.05, s. 9 - Proto.pl
Dołącz do dyskusji: Mierzenie skuteczności działań PR