Magazyny z reklam: „Forbes” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)
W styczniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Forbes” i „Wprost”, a największy spadek - „Tele Tydzień”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe przychody reklamowe magazynów bez autopromocji były dokładnie o 4,09 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 3,74 proc. większe. Natomiast nakłady na autopromocję zwiększyły się o 1,47 proc.
Wśród czołowych magazynów zdecydowanie największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotował „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - 62,5 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobiło z reklam 28,2 proc. więcej niż rok wcześniej, „Elle” (Burda Media Polska) - 17 proc. więcej, „Świat Kobiety” - 15,3 proc. więcej. Przychody reklamowe „Olivii” (Marquard Media Polska) zwiększyły się o 12,9 proc., a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 11,5 proc.
Nieznaczny wzrost wpływów z reklam zanotowała „Viva!” (Edipresse Polska) - 3,7 proc., a niewielkie spadki - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - odpowiednio 5,6 i 1,4 proc. Za to „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam aż 28,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast przychody reklamowe „Claudii” (G+J Polska) spadły w skali roku równo o 25 proc., przez co tytuł wypadł z czołówki zestawienia. Za to w rankingu pojawił się „Flesz” (Edipresse Polska), który jest wydawany od października ub.r.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
I.2012 | I.2011 | |
Wprost | 8 320 478 zł | 6 487 590 zł |
Twój Styl | 6 752 168 zł | 7 151 720 zł |
Tele Tydzień | 6 219 469 zł | 8 673 766 zł |
Newsweek Polska | 5 739 290 zł | 5 820 380 zł |
Świat Kobiety | 4 534 140 zł | 3 930 905 zł |
Polityka | 4 118 200 zł | 3 691 800 zł |
Flesz | 3 529 867 zł | - |
Forbes | 3 273 390 zł | 2 014 600 zł |
Elle | 2 897 244 zł | 2 475 775 zł |
Olivia | 2 883 982 zł | 2 555 206 zł |
Viva! | 2 709 413 zł | 2 613 700 zł |
monitorowane tytuły razem | 163 460 932 zł | 157 040 467 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 187 540 293 zł | 180 771 212 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 24 079 361 zł | 23 730 745 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny z reklam: „Forbes” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)
"Ciekawe co będzie dalej"? To zależy od tego, kto wygra wybory - jeśli PIS lub lewica, państwowe firmy przestaną utrzymywać "Wprost" i zaczną wykupywać reklamy w prasie bliskiej zwycięskiej partii (partiom).