Magazyny 7 proc. więcej z reklam. „Tina”, „Gala” i „Twój Styl” liderami wzrostu (TOP 10)
W listopadzie br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 7,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy „Tiny”, „Twojego Stylu” i „Gali”, za to spore spadki zanotowały „Tele Tydzień”, „Przyjaciółka” i „Pani Domu”.
Dane Kantar Media przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w listopadzie br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były o 7,1 proc. wyższe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a o 8,1 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję zwiększyły się w skali roku o 22,1 proc.
>>> Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół (TOP 10)
Wśród czołowych czasopism największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku - dokładnie 90,1 proc. - osiągnęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Z kolei „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 53,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Gala” (G+J Polska) - 50,3 proc. więcej.
>>> „Tina” liderem, jej sprzedaż wzrosła aż o jedną trzecią
„Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zwiększyła swoje przychody reklamowe o 42 proc., „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - o 41,6 proc., a „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 29,5 proc. Bardziej niż średnia dla całego segmentu wzrosły też wpływy z reklam „Wprost” (AWR Wprost) - o 14,4 proc., i „Vivy!” (Edipresse Polska) - o 9,2 proc.
>>> „Gość Niedzielny” liderem, „Polityka” i „Newsweek” w dół, „Przekrój” poniżej 30 tys. egz.
Z drugiej strony „Claudia” (G+J Polska) zarobiła na reklamach o 7,7 proc. mniej niż przed rokiem, a „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 16,1 proc. mniej. Przychody reklamowe „Przyjaciółki” spadły o 24,7 proc., a „Pani Domu” (oba magazyny wydaje Edipresse Polska) - o 38 proc. Natomiast „Playboy” (Marquard Media Polska) zarobił z reklam w listopadzie br. jedynie 27,9 proc. tego co rok wcześniej, przez co - podobnie jak „Przyjaciółka” i „Pani Domu” - wypadł z pierwszej dziesiątki zestawienia, w której był przed rokiem.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
XI.2011 | XI.2010 | |
Newsweek Polska | 13 802 226 zł | 10 660 393 zł |
Wprost | 12 915 500 zł | 11 289 558 zł |
Twój Styl | 10 608 157 zł | 6 919 044 zł |
Polityka | 9 360 588 zł | 6 591 800 zł |
Tele Tydzień | 8 223 884 zł | 9 798 267 zł |
Viva! | 7 469 426 zł | 6 839 836 zł |
Gala | 5 562 508 zł | 3 701 875 zł |
Claudia | 5 494 691 zł | 5 951 971 zł |
Pani | 4 357 317 zł | 3 076 530 zł |
Tina | 4 345 199 zł | 2 285 135 zł |
… | ||
Przyjaciółka | 3 807 620 zł | 5 057 089 zł |
Pani Domu | 2 727 326 zł | 4 397 163 zł |
Playboy | 1 207 000 zł | 4 330 275 zł |
monitorowane tytuły razem | 254 926 585 zł | 238 036 097 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 275 129 856 zł | 254 580 636 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 20 203 271 zł | 16 544 539 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny 7 proc. więcej z reklam. „Tina”, „Gala” i „Twój Styl” liderami wzrostu (TOP 10)