Jest zwycięzca kontrowersyjnego przetargu Liptona
Firma Lipton Teas and Infusions, właściciel marki Lipton rozstrzygnęła prowadzony od października 2024 roku przetarg na obsługę reklamową, do którego zaprosiła kilkanaście agencji, który odbił się szerokim echem w branży. Wybrała do współpracy agencję Enyo - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.
Przetarg spotkał się z ostrą krytyką ze strony branży reklamowej, bo firma do rozmów zaprosiła kilkanaście agencji, wśród nich także te, z którymi współpracowała dotychczas, m.in. Warsaw Creatives i Huta 19, a także inne: Ancymony, VML, Hand Made, AWX.
Część agencji już na etapie zaproszenia zdecydowała, że nie weźmie udziału w przetargu, ze względu na dużą liczbę jego uczestników. Inne postanowiły się z niego wycofać po pierwszym spotkaniu, które odbyło się 25 października. Na spotkaniu byli bowiem przedstawiciele większości zaproszonych agencji, w sumie 47 osób. Uczestniczył w nim również audytor nadzorujący przetarg, który - jak wynika z relacji uczestników spotkania - nie potrafił odpowiedzieć na większość pytań, np. o zakres współpracy czy wielkość budżetu. W ocenie agencji takie zachowanie marketera jest oburzające i niezgodne ze standardami rynkowymi, bo tak duża firma nie stosuje się do rekomendowanych praktyk przetargowych i standardów wyznaczonych przez branżowe organizacje, takie jak SAR czy IAA.
Firma Lipton Teas and Infusions nie widziała nic w tym złego – Celem zapytania było dotarcie do szerokiej liczby podmiotów, tak by nie ograniczać się do zawężonej grupy agencji i wyłonić tę właściwą w jak najbardziej rzetelny i efektywny sposób – wyjaśniła w przekazanym do portalu Wirtualnemedia.pl oświadczeniu.
Jak się dowiedzieliśmy, przetarg wybrała agencja Enyo. Będzie odpowiedzialna za realizację kampanii promującej herbaty Lipton, wybrane działania w mediach społecznościowych i współpracę z influencerami. Współpraca zostanie zawarta na okres roku. Pierwszy o wyborze zwycięzcy napisał Press.
Dołącz do dyskusji: Jest zwycięzca kontrowersyjnego przetargu Liptona