LinkedIn mocno angażuje użytkowników w czasie epidemii koronawirusa
O ponad 2 tysiące procent wzrosła w okresie luty-marzec aktywność użytkowników serwisu społecznościowego dla profesjonalistów LinkedIn, wyrażona w opublikowanych postach, komentarzach i reakcjach. Jedna trzecia treści zamieszczanych w serwisie dotyczyła koronawirusa Sars-CoV-2.
LinkedIn podsumował pierwszy kwartał tego roku. Od stycznia do końcówki marca gwałtownie wzrosła w serwisie liczba publikacji (+2196 proc. rdr.) oraz zaangażowania użytkowników (+2781 proc.). Średnio co trzeci post dotyczył tematyki koronawirusa. Częściej ten temat poruszano na stronach firm (36 proc.) niż u prywatnych użytkowników (32 proc.).
LinkedIn: rośnie zainteresowanie pracą zdalną
W ostatnich tygodniach wzrosła na LinkedIn liczba wyszukiwań hasła "praca zdalna". Temat ten dominował w dyskusjach użytkowników serwisu (o pracy zdalnej rozmawiano w co piątym poście). Tematem numer dwa było zarządzanie kryzysowe (12 proc. postów), mniejszą popularnością cieszyły się kwarantanna i współpraca online.
LinkedIn radzi firmom i ich menadżerom, by w obecnym czasie skupić się na zarządzaniu zmianą i pamiętać, że największym kapitałem firmy są jej pracownicy. W komunikacji należy postawić na transparentność i zaufanie do zespołu, a także na jak najszybsze dostosowanie swojego biznesu do nowej sytuacji.
Jak dobre przykłady komunikacji przez LinkedIn podano posty Lego, Alibaby, LVMH czy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).
Dołącz do dyskusji: LinkedIn mocno angażuje użytkowników w czasie epidemii koronawirusa