Nie ma mocnych na Netfliksa. Disney+ ze spadkiem. W tych serwisach oglądamy filmy, seriale i sport
Na Netfliksa niezmiennie przypada ok. połowy łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z platform streamingowych z wideo. W lutym spore wzrost osiągnęły Canal+ online, Player i CDA Premium, a znacząco zmalały wyniki Disney+.

Według wyników badania Mediapanel w lutym 2025 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje ruchu na smart TV) odwiedziło 10,97 mln polskich internautów, co przełożyło się na 36,88 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 6 godzin i 26 sekund, a udział platformy w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo wyniósł 50,84 proc.
Netflix o kilka długości przed konkurentami
W każdej z tych statystyk Netflix osiągnął wyniki kilka razy wyższe od kolejnych witryn w rankingu. Zajmujący drugie miejsce Max, działający u nas od połowy ub.r., przyciągnął 4,31 mln internautów (14,51 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 6 minut i 30 sekund, co dało 10,35 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo.
Natomiast TVP VOD odwiedziło 2,61 mln internautów (8,76 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 46 minut i 26 sekund. Udział platformy w łącznym czasie korzystania wyniósł 7,59 proc.
Spośród pozostałych platform pułap 3 mln użytkowników przekroczyły Prime Video (3,9 mln) i Disney+ (3,17 mln), a poziom 2 mln – Canal+ online (2,5 mln) i Player (2,31 mln). Prime Video zanotował 5,23 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu, zaś kolejne z wymienionych witryn – odpowiednio 4,83, 4,52 i 4,01 proc.

W porównaniu ze styczniem Netfliksowi ubyło 295,5 tys. użytkowników (2,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 25 minut i 34 sekundy (6,6 proc.). Jednak biorąc pod uwagę wyniki pozostałych platform i to, że luty miał trzy dni mniej od stycznia, udział Netfliksa w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo wzrósł o 0,97 pkt proc., powyżej poziomu 50 proc.
Max przy wzroście liczby odwiedzających o 479,2 tys. (12,5 proc.) i skróceniu się przeciętnego czasu korzystania o godzinę i 1,5 minuty (24,8 proc.) zanotował spadek udziału o 0,56 pkt proc. (czyli 5,1 proc.).
Z kolei Disney+ stracił 239,3 tys. użytkowników (7 proc.) oraz 34 minuty i 43 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego (22,6 proc.), w konsekwencji jego udział poszedł w dół o 1,16 pkt proc. (19,4 proc.).
Za to Canal+ online, mający w ofercie m.in. mecze PKO BP Ekstraklasy i Ligi Mistrzów, które na dobre wznowiły w lutym rozgrywki po przerwie zimowej, stracił 197,8 tys. odwiedzających (7,3 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 22 minuty i 22 sekundy (19 proc.). W efekcie udział platformy w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo podskoczył o 0,87 pkt proc. (23,8 proc.).
TVP VOD osiągnęła zaś wzrost udziału o 0,58 pkt proc. (8,3 proc.), Player – o 0,28 pkt proc. (7,5 proc.), a CDA Premium – o 0,32 pkt proc. (21,2 proc.).

Dołącz do dyskusji: Nie ma mocnych na Netfliksa. Disney+ ze spadkiem. W tych serwisach oglądamy filmy, seriale i sport