Kto słucha radiowej Dwójki?
Radiowa Dwójka jest najchętniej słuchaną rozgłośnią przez kobiety, osoby w wieku 60-75 lat oraz z wykształceniem wyższym - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż w okresie grudzień 2012 - luty 2013 radiowej Dwójki słuchało 52,0 proc. kobiet oraz 48,0 proc. mężczyzn.
Dwójki najchętniej słuchają osoby w grupie wiekowej od 60 do 75 lat, która stanowi 44,0 proc. jej wszystkich słuchaczy. Antena ta jest też chętnie słuchana przez osoby w wieku od 40 do 59 lat (34,3 proc.).
Rozgłośnia ta jest najpopularniejszą stacją wśród osób z wykształceniem wyższym (36,2 proc.).
Profil słuchacza Dwójki | grudzień 2012 : luty 2013 | |
Płeć | mężczyźni | 48,0% |
kobiety | 52,0% | |
Kategoria wieku | 15-24 lata | 4,7% |
25-39 lat | 16,9% | |
40-59 lat | 34,3% | |
60-75 lat | 44,0% | |
Wykształcenie | podstawowe | 29,4% |
zasadnicze zawodowe | 11,0% | |
średnie | 23,3% | |
wyższe | 36,2% | |
Wirtualnemedia.pl | N=21 058 |
Przypomnijmy, że Dwójka w rynku radiowym w Polsce zajmuje dziewiąte miejsce (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Kto słucha radiowej Dwójki?