ITBC Communication zwiększyła wpływy o 56 proc. i podwoiła zysk
Agencja public relations ITBC Communication w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 56,3 proc. do 6,63 mln zł i zysku netto z 402 do 790 tys. zł.
Przychody krajowe ITBC Communication rok do roku poszły w górę z 2,97 do 5,43 mln zł, a wpływy z zagranicy zmalały z 1,27 do 1,2 mln zł.
W sprawozdaniu agencja wyliczyła, że w ub.r. zaczęła współpracę m.in. z firmami Barbora, Medallia, Akademia Stylizacji Babicz, Q Securities, Radpol, TUZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, ponadto dalej pracowała m.in. dla Salesforce i Polycom. - Co ważne, rośnie współczynnik przychodów od klientów długoterminowych lub powracających, co świadczy o wysokiej jakości świadczonych usług - zaznaczono.
- Pomimo trwającej pandemii Covid-19, w 2021 roku kontynuowaliśmy rozwój marek własnych, z większym naciskiem na działania public relations oraz social media i digital - opisano.
Koszty operacyjne ITBC Communication zwiększyły się o 52 proc. do 5,87 mln zł, głównie w związku ze wzrostem kosztów usług obcych z 2,95 do 4,86 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 606,7 do 711 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 81,5 do 82,2 tys. zł. Średnie zatrudnienie w firmie w ub.r. wynosiło 6,04 etatów, wobec 7,92 przed rokiem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe wpływy operacyjne agencji zwiększyły się z 68 do 101,6 tys. zł, głównie dzięki 94 tys. zł umorzonej kwoty kredytu uzyskanego przez spółkę od PFR w ramach tzw. tarczy kredytowej.
Mocno w górę poszły wszystkie wskaźniki rentowności. Agencja osiągnęła 758,7 tys. zysku sprzedażowego (wobec 380,6 tys. zł przed rokiem) i 790 tys. zł zysku netto (w 2020 roku było to 402 tys. zł.
100 tys. zł na dywidendę
50 proc. udziałów ITBC Communication ma prezes agencji Beata Lewandowska, a po 25 proc. - Jacek Jakubczyk i Dominika Malik.
Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku dostaną 100 tys. zł dywidendy, a 690 tys. zł zasili kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: ITBC Communication zwiększyła wpływy o 56 proc. i podwoiła zysk