Internet najmocniej wpływa na decyzje konsumentów
Internet ma największy spośród wszystkich mediów wpływ na decyzje i zachowania konsumentów -wynika z badań "Digital Influence Index". Mimo to sieć ma mniejsze udziały w polskim rynku reklamy od telewizji i prasy.
Z rezultatów analizy "Digital Influence Index" wynika, że konsumenci wskazują internet jako medium mające największy wpływ na podejmowane przez nich decyzje. Różnice w skuteczności sieci względem innych mediów są znaczne. Wpływ internetu na zachowania konsumentów jest dwa razy silniejszy niż telewizji oraz osiem razy większy od komunikatów rozpowszechnianych za pomocą druku.
- Sieć umożliwia dotarcie do większości grup docelowych i co najważniejsze skutecznie przekonuje klienta do zakupu. - komentuje Natalia Głąbik, strategic media manager agencji interaktywnej EURA7.
Wyniki badania "Digital Influence Index" oraz niedawne rezultaty analizy zachowań polskich konsumentów autorstwa Promosfery dowodzą, że internet stał się obecnie najważniejszym medium biznesowym. Jednak polscy marketerzy opinie klientów i ekspertów branży interaktywnej jak na razie traktują z dystansem, co widać w wielkości udziału internetu w rynku reklamowym, która oscyluje obecnie w naszym kraju wokół 8-9 proc. Z drugiej strony promocja online jest najdynamiczniej rozwijającą się gałęzią reklamy.
Analiza wpływu mediów na decyzje i zachowania konsumentów - "Digital Influence Index" została przeprowadzona wspólnie przez Fleishmann - Hillard International Communications oraz Harris Interactive. Badaniem objęto Francję, Niemcy i Wielką Brytanię.
Dołącz do dyskusji: Internet najmocniej wpływa na decyzje konsumentów