Grupa RAS Polska niezmiennie liderem kategorii zdrowie i medycyna
Grupa RAS Polska mająca w swoim portfolio serwisy Medonet.pl oraz Onet Zdrowie od kwietnia br. pozostaje na pozycji lidera kategorii zdrowie i medycyna.
Ponad 7 mln realnych użytkowników
Według danych z badania Gemius/PBI w październiku br. Grupa RAS Polska po raz kolejny znalazła się na czele zestawienia w kategorii zdrowie i medycyna. Serwisy zdrowotne RASP-u – Medonet.pl oraz Onet Zdrowie odwiedziło łącznie ponad 7 mln internautów, co oznacza 25,13 proc. zasięg wśród wszystkich internautów i niemal 50 proc. wśród tych interesujących się zdrowiem. W sumie wszystkie wizyty wygenerowały ponad 26 mln. odsłon (8,5 mln - pc, 17,5 – mobile).
O zdrowie całych rodzin dbają przede wszystkim kobiety i doskonale widać to w statystykach. Średnio na trzy użytkowniczki Medonet.pl i Onet Zdrowie poszukujące informacji medycznych, przypada dwóch mężczyzn. Do najzagorzalszych czytelniczek należą panie w wieku 25-44 lat, wśród których dużą grupę stanowią matki z małymi dziećmi, dla których internet jest ważnym źródłem porad dotyczących pielęgnacji i zdrowia maluchów. Drugą znaczącą grupą są użytkownicy 55 plus, co nie dziwi, bowiem w starszym wieku bardziej zaczynamy się troszczyć o swoje zdrowie.
Profesjonalnie o zdrowiu
Medonet.pl, założony w 2010 roku, jest jednym z najdłużej funkcjonujących typowo zdrowotnych serwisów w Polsce. Hołduje on zasadzie Evidence Based Medicine (EBM), co oznacza, że publikowane informacje poparte są sprawdzoną wiedzą medyczną. Czytelnicy znajdą w nim wiadomości z zakresu zdrowia i medycyny, a także porady dotyczące chorób i ich leczenia. Serwis nie ogranicza się do prostych tematów, ale często opisuje przypadki trudne i nietypowe.
Serwis Zdrowie Onet (zdrowie.onet.pl) jest częścią Onet Kobieta. Prezentuje najważniejsze informacje, porady i ciekawostki z zakresu zdrowego stylu życia, dietetyki, psychologii, higieny czy życia intymnego.
Nad serwisami Medonet.pl oraz Zdrowie Onet czuwa jeden dedykowany zespół redakcyjny. Złożony jest on z dziennikarzy medycznych i wydawców z min. 5-letnim doświadczeniem w tematyce zdrowia. Wszyscy są członkami Stowarzyszenia Dziennikarze dla Zdrowia.
Precyzyjne dotarcie reklamowe
Choroby, badania, odżywanie, dieta, seks, sport i uroda to tematy często wyszukiwane przez coraz bardziej wymagających internautów, którzy na podstawie informacji zdobytych online podejmują szybkie decyzje odnośnie zakupów czy zachowań. Dlatego Ringier Axel Springier Polska to idealny partner do realizacji działań marketingowych i promocyjnych produktów z kategorii zdrowie i medycyna. Obecność reklamowa w serwisach Medonet i Onet Zdrowie daje możliwość widocznej komunikacji marki przy precyzyjnie dopasowanych kontekstach tematycznych. Wykorzystanie autorskich, natywnych formatów i rozwiązań Ringier Axel Springer Polska wpływa na budowę oraz wzmocnienie świadomości marki i jest gwarancją wysokiej konwersji.