Grupa eSky wprowadza na stałe hybrydowy model pracy
Grupa eSky działająca na rynku turystyki i rezerwacji biletów lotniczych wprowadziła na stałe hybrydowy model pracy w swoich biurach. Pracownicy będą mogli samodzielnie decydować, czy wolą pracować w siedzibie firmy, czy zdalnie.
Grupa eSky to polska firma o zasięgu międzynarodowym oferująca przede wszystkim możliwość zakupu biletów lotniczych oraz rezerwacji hotelowych za pośrednictwem internetu.
W 2019 r. liczba rezerwacji na platformie eSky.pl zwiększyła się o 65 proc. do ponad 2 mln. Przełożyło się to na wzrost obrotów (rozumianych jako TTV) o 81 proc. do 2,3 mld zł.
Jednak pandemia koronawirusa oraz zamrożenie międzynarodowego ruchu lotniczego mocno uderzyły w eSky. W efekcie firma została zmuszona m.in. do zmian w swojej polityce kadrowej, które w dużej mierze dyktowały kolejne lockdowny.
Pierwsza fala zwolnień w eSky nastąpiła wiosną 2020 r. obejmując prawie 100 pracowników firmy. Później, w okresie poluzowania obostrzeń związanych z Covid-19 grupa zatrudniła z powrotem ponad 30 osób, z kolei w połowie lutego 2021 r. w związku z nowym lockdownem eSky zwolniła ponownie 60 pracowników.
Czytaj także: eSky wchodzi do Rosji i na Białoruś. Chce być na rynku o wartości 13,7 mld dolarów
Hybrydowa praca na stałe
Pandemia Covid-19 sprawiła, że już w marcu 2020 r. Grupa eSky przestawiła się na całkowicie zdalny model pracy. Firma twierdzi, że działania te przełożyły się nie tylko na zwiększenie efektywności, ale również na lepszą organizację pracy wewnątrz organizacji.
Teraz poinformowano, że po dokładnej analizie oczekiwań pracowników Grupa eSky od marca 2021 r. zdecydowała się na stałe wprowadzenie hybrydowego trybu pracy w centrali w Katowicach, a także w oddziale warszawskim.
W kolejnych miesiącach firma zamierza wprowadzić nowy model pracy w swoich filiach regionalnych w Bułgarii i Rumunii na kształt rozwiązania już dostępnego dla pracowników w Polsce. Zgodnie z zapowiedzią, hybrydowy model umożliwi pracownikom samodzielne decydowanie o miejscu pracy. Dla tych, którzy preferują codzienną obecność w siedzibie, firma zapewnia dostęp do swoich biur.
Czytaj także: Wirtualna Polska wycofuje się z eSky.pl, pożyczyła Mubi 3,8 mln zł
Grupa eSky zaznacza, że decydując się na model hybrydowy zagwarantuje miejsce pracy w biurze tym, którzy wybrali opcję codziennej obecności w biurze, jak również tym, którzy w biurze chcą być tylko od czasu do czasu. Firma zapewni także przestrzenie typu co-working, które umożliwią zespołom projektowym czasową lokalizację w biurze w celu współpracy stacjonarnej. Przestrzenie te wyposażone będą w odpowiedni sprzęt, umożliwiający zdalne łączenie się z innymi pracownikami zespołu niezależnie od ich lokalizacji.
- Praca zdalna w trakcie pandemii pokazała, że efektywność naszych pracowników nie spadła, tylko wzrosła – informuje w komunikacie Łukasz Habaj, prezes eSky.pl. - Wprowadzenie hybrydowego modelu pracy jest dla nas naturalnym krokiem w kierunku dostosowania się do sytuacji rynkowej, a zarazem wyjściem naprzeciw oczekiwaniom naszych pracowników. Nie chcemy ograniczać ich, dlatego mogą wykonywać swoje obowiązki z dowolnego miejsca - z domu, w jednym z biur eSky lub z dowolnego miejsca na świecie. Ważne, aby każdy miał komfortowe warunki pracy - podkreśla Łukasz Habaj.
Dołącz do dyskusji: Grupa eSky wprowadza na stałe hybrydowy model pracy
https://binance.com/en/register?ref=21890971