Globalny rynek reklamy mobilnej wart 37 mld euro, motorem wzrostu display (analiza)
Według raportu IAB Europe oraz HIS w 2015 roku segment reklamy mobilnej na świecie zanotował wzrost o ponad 68 proc. Najbardziej dynamicznie rośnie reklama graficzna pozostawiając w tyle sektor wyszukiwarek oraz reklamy w komunikatorach mobilnych.
Raport IAB Europe i HIS wskazuje, że dynamika wzrostu nie traci impetu - w 2015 r. rynek reklamy mobilnej powiększył się o 68,2 proc. osiągając wartość 37 mld euro w porównaniu z rokiem 2014, gdy jego wartość wynosiła 22 mld euro.
Zdaniem analityków tak duże wzrosty były możliwe głównie dzięki nadaniu priorytetu rozwiązaniom mobilnym w strategii biznesowej większości firm oraz rozwojowi mobilnych technologii marketingowych.
Największy wzrost zanotowała mobilna reklama graficzna (92,6 proc.), wyprzedzając sektor reklamy w wyszukiwarkach, który powiększył się o 51,8 proc. Sektor reklamy w komunikatorach mobilnych wzrósł relatywnie słabiej - o 20 proc., głównie ze względu na postępującą migrację użytkowników z platform komunikacyjnych operatorów do komunikatorów opartych na aplikacjach.
Pod względem wartości reklama graficzna odpowiada obecnie za 52,3 proc. globalnych wydatków na reklamę mobilną zgarniając 19 mld euro. Wyszukiwarki zadowoliły się 42,8 proc. udziałem w rynku (16 mld euro), zaś sektor reklamy w komunikatorach mobilnych skurczył się do 5 proc. (2,4 mld euro).
Regionalnie największe przychody z reklamy mobilnej osiągnęła w ub.r. Ameryka Północna (16,7 mld euro) wyprzedzając region Azji i Pacyfiku (12,6 mld euro) oraz Europę (7 mld euro).
W wiodącym sektorze mobilnej reklamy display największe przychody zanotowała Ameryka Północna (8,9 mld euro), na kolejnych miejscach uplasowały się Azja i Pacyfik (7 mld euro) oraz Europa (3,1 mld euro).
Podobny układ, choć z innymi rezultatami w wysokości przychodów zarysował się w segmentach reklamy w wyszukiwarkach oraz w komunikatorach.
Dołącz do dyskusji: Globalny rynek reklamy mobilnej wart 37 mld euro, motorem wzrostu display (analiza)