SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta Wyborcza liderem, Dziennik wyprzedził Rzeczpospolitą

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Dziennika, Faktu i Super Expressu, traci Rzeczpospolita. Głos Wielkopolski liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasie we wrześniu 2007.

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła we wrześniu 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 98,09 mln zł, czyli o 8,7 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansował "Dziennika" (Axel Springer Polska), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 18,47 mln zł (10,3 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 17,29 mln zł (wzrost o 0,3 mln zł).

Tuż za podium uplasowała się "Rzeczpospolita" (Presspublika), której cennikowe wpływy z reklam spały do 15,38 mln zł - o 0,16 mln zł wobec analogicznego okresu 2006.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Głos Wielkopolski" - wzrost z 5,55 mln rok temu do 6,92 mln zł obecnie.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły we wrześniu 2007 roku 246 250 567 zł wobec 241 041 536 zł w 2006 roku (dane bez autopromocji).

bez autopromocji
Rok / Miesiąc IX.2007
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 246 250 567 zł
GAZETA WYBORCZA 98 099 673 zł
DZIENNIK 18 477 423 zł
FAKT 17 296 956 zł
RZECZPOSPOLITA 15 380 993 zł
SUPER EXPRESS 10 617 692 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 6 925 647 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 6 871 355 zł
METRO 5 692 892 zł
GAZETA PRAWNA 5 364 073 zł
DZIENNIK ZACHODNI 5 297 702 zł


bez autopromocji
Rok / Miesiąc IX.2006
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 241 041 536 zł
GAZETA WYBORCZA 89 343 195 zł
FAKT 16 992 861 zł
RZECZPOSPOLITA 15 543 900 zł
DZIENNIK 8 167 516 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 7 684 526 zł
SUPER EXPRESS 6 893 925 zł
GAZETA PRAWNA 6 121 360 zł
METRO 6 062 912 zł
PULS BIZNESU 5 824 731 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 5 557 703 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych we wrześniu 2007 roku (z autopromocją):

z autopromocją

Rok / Miesiąc IX.2006 IX.2007
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 702 992 857 zł 865 346 849 zł
Radio 127 558 277 zł 161 958 282 zł
Gazety 248 083 556 zł 255 101 200 zł
Magazyny 193 802 409 zł 207 715 199 zł
Kina 10 511 391 zł 19 204 973 zł
Razem 1 282 948 490 zł 1 509 326 503 zł

Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza liderem, Dziennik wyprzedził Rzeczpospolitą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl