SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook zawyżonymi statystykami wideo wprowadzał w błąd wydawców i reklamodawców

Facebook przyznał, że w udostępnianych partnerom biznesowym statystykach wideo zawyżał czas spędzany przez użytkowników przy tych materiałach. Błąd mógł zmieniać faktyczne rezultaty odtworzeń nawet o 80 procent. Reklamodawcy są poruszeni, a Facebook przeprasza i naprawia sposób liczenia wyników.

Sprawę zmanipulowanych statystyk odtworzeń wideo na Facebooku ujawnił jeden z partnerów serwisu - agencja Publicis Media, o czym poinformował dziennik „The Wall Street Journal”.

Kilka tygodni temu Facebook poinformował reklamodawców, że w sposobie naliczania czasu spędzanego przez użytkowników przy konkretnych plikach wideo od długiego czasu tkwił poważny błąd.

Pomyłka (Facebook używa właśnie takiego określenia odcinając się od posądzeń o zamierzone działanie) polegała na tym, że w zbieranych danych na temat czasu odtworzeń wideo serwis nie uwzględniał odsłon trwających krócej niż 3 sekundy. W rezultacie statystyki zawyżały łączny czas spędzany przez użytkowników przy jednym filmie.

Okazuje się, że niektórych przypadkach wyniki udostępniane partnerom biznesowym Facebooka mogły być zawyżone nawet o 60 do 80 proc, a obarczone błędem statystyki sięgają dwóch lat wstecz.

W piątek Facebook oficjalnie przeprosił za podawanie błędnych danych i zapewnił, że problem został już rozwiązany przez wprowadzenia nowego systemu naliczania odtworzeń uwzględniający liczbę użytkowników oraz wszystkie odtworzenia wideo, także te krótsze niż 3 sekundy. Facebook zaznaczył przy tym, że wykryty błąd nie ma wpływu na rozliczenia serwisu z reklamodawcami.

Jednak agencje (m.in. wspomniana Publicis Media) podkreślają z oburzeniem, że dwa lata podawania zawyżonych statystyk to sytuacja, która nigdy nie powinna się zdarzyć. „WSJ” przypomina, że już wcześniej wiele podmiotów na rynku reklamowym zaznaczało konieczność angażowania zewnętrznych firm zajmujących się pomiarami wideo oraz innych statystyk zaangażowania użytkowników na Facebooku.

W II kwartale br. Facebook zanotował 6,4 mld dol. przychodów i 2 mld dol. zysku. Na dobry wynik finansowy serwisu największy wpływ miały przychody z reklam, które wyniosły 6,2 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Facebook zawyżonymi statystykami wideo wprowadzał w błąd wydawców i reklamodawców

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Facebook zaniżał statystyki wideo!
... nie podając pełnej informacji o liczbie userów mających kontakt z treścią wideo. Może wolicie taki tytuł? :p

FB od dawna mówił, że nie raportuje biznesowo krótszych niż 3s emisji, bo przy autoplayu mogą one wynikać tylko z tego, że widz scrolluje sajt. Też i mi wielkie halo. A, sorry, zapomniałem - poniedziałek jest.
0 0
odpowiedź
User
Meh
Nie rozumiem jak w ogóle te Facebookowe statystyki mogą mieć jakiekolwiek zastosowanie. Trzeba co najmniej 3 sekund, żeby wideo zostało uznane za odtworzone. Dla porównania YouTube wymaga 30 sekund....
0 0
odpowiedź
User
Maria Awaria
Ja mam swoje własne statystyki na FB. Ludzie mniej klikają w moje video w przeciwieństwie do krótkich tekstów i dobrych zdjęć. Uważam, że video jest promowane sztucznie przez algorytmy co nie oznacza, że jest trendem prawdziwym, tylko sztucznie tworzonym.
0 0
odpowiedź