Facebook testuje w News feedzie wideo z włączonym dźwiękiem
Facebook rozpoczął ograniczone próby publikowania w Aktualnościach na kontach użytkowników plików wideo z domyślnie włączonym dźwiękiem. - To tylko jeden z wielu testów zmierzających do poprawienia jakości treści udostępnianych użytkownikom - wyjaśnia serwis.
Doniesienia o eksperymentach z dźwiękiem w plikach wideo prowadzonych przez Facebook pochodzą z serwisu Maschable, który opiera się na mailach od swoich czytelników.
Niektórzy internauci posiadający konta na Facebooku powiadomili, że w ich News feedzie publikowane pliki wideo pochodzące od znajomych lub marek mają domyślnie włączony dźwięk, choć do tej pory, zgodnie z polityką serwisu wszystkie treści wideo były wyciszone, a włączenie głosu wymagało działania użytkownika.
Wraz z wideo z włączonym dźwiękiem pojawia się przycisk pozwalający na wyłączenie go.
Problem polega na tym, że aby pozbyć się dźwięku w plikach wideo trzeba w każdym z nich używać wspomnianego przycisku lub wyciszyć dźwięk w ustawieniach swojego smartfona.
Z doniesień wynika, że z głośnym wideo na Facebooku zetknęło się na razie niewielu użytkowników serwisu, w większości pochodzą oni z Australii.
Facebook poproszony o wyjaśnienie intrygującej kwestii wideo z włączonym dźwiękiem przyznał, że rzeczywiście prowadzi testy nowej opcji, lecz dotyczą one jedynie bardzo ograniczonej liczby użytkowników.
- To próby w niewielkim zakresie, mają sprawdzić w jaki sposób użytkownicy odbiorą możliwość publikowania w ich News feedzie treści wideo wraz z dźwiękiem - wyjaśnia Facebook w komunikacie skierowanym do mediów. - Uczestnicy testów, którzy nie życzą sobie domyślnie włączonego dźwięku mogą wyłączyć go w konkretnym pliku lub w ustawieniach swojego konta. To tylko jeden z wielu testów zmierzających do poprawienia jakości treści udostępnianych użytkownikom - kończy oświadczenie Facebook.
Eksperymentując z domyślnie włączonym dźwiękiem w klipach wideo i oczekując reakcji użytkowników na ten krok Facebook prawdopodobnie chce poprawić sytuację reklamodawców, którzy na platformie zamieszczają treści filmowe.
Według danych z maja br. ok. 85 proc. treści wideo użytkownicy Facebooka oglądają z domyślnie wyłączonym dźwiękiem i rzadko decydują się na włączenie głosu. W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci przyznawali wówczas, że dla reklamodawców może to stanowić problem, choć nie taki, któremu nie da się zaradzić za pomocą przemyślanej kreacji.
Dołącz do dyskusji: Facebook testuje w News feedzie wideo z włączonym dźwiękiem