Facebook otwiera w Warszawie centrum o nazwie Przestrzeń. „To naturalny krok w naszym rozwoju”
Przestrzeń - taką nazwę nosi otwarte we wtorek w Warszawie centrum Facebooka poświęcone dyskusjom, szkoleniom i wydarzeniom kulturalnym. Dzięki zaplanowanym programom Przestrzeń stawia sobie za cel budowanie wartości społecznej i wspieranie rozwoju gospodarczego Polski. - Główną myślą stworzenia Facebooka było zbliżanie do siebie ludzi, niezależnie od tego czy będzie się to działo w środowisku wirtualnym, czy też w „realu”. Dlatego tworzenie takich miejsc jak warszawska Przestrzeń jest uzupełnieniem naczelnej idei naszej firmy - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Bednarski, szef Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej.
Otwarcie warszawskiego centrum Facebooka o nazwie Przestrzeń nastąpiło we wtorek podczas specjalnej konferencji w Warszawie. W założeniach jest ono dedykowane lokalnym społecznościom, szkoleniom i publicznej debacie. To pierwszy tego rodzaju ośrodek w Europie Środkowo-Wschodniej, podobne mają niebawem powstać w Hiszpanii i Włoszech.
Według zapowiedzi Przestrzeń zlokalizowana w Warszawie w biurowcu przy ul. Koszykowej 61 będzie stymulować polską gospodarkę i wspierać innowacyjność oraz walczyć z cyfrowym wykluczeniem. W tym celu stanie się centrum szkoleń dla osób wkraczających na rynek pracy, dla przedsiębiorców oraz dla organizacji społecznych.
Przestrzeń ma być bezpiecznym miejscem swobodne wymiany idei i poglądów. Będzie służyła edukacji obywatelskiej i uczyła świadomego odbioru mediów i treści w internecie. Będzie także miejscem spotkań i szkoleń, otwartym na różnorodne inicjatywy społeczne. Dzięki organizowanym wydarzeniom ma wspierać działania lokalnych społeczności oraz inicjatywy na rzecz wspólnego dobra – tak zakłada Facebook.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Robert Bednarski, szef Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią wyjaśnia, że Przestrzeń jest inicjatywą która ma uzupełniać ekosystem serwisu działający zarówno w internecie, jak też w realnej przestrzeni.
- Główną myślą stworzenia Facebooka było zbliżanie do siebie ludzi i budowanie przez nich własnych społeczności, niezależnie od tego czy będzie się to działo w środowisku wirtualnym, czy też w „realu” – przypomina Robert Bednarski. – Dlatego otwieranie takich miejsc jak warszawska Przestrzeń jest uzupełnieniem naczelnej idei naszej firmy. W zamyśle Przestrzeń stanie się miejscem, w którym użytkownicy Facebooka będą mogli spotykać się i wymienić pomiędzy sobą pomysły, idee, poglądy na różne zagadnienia. My ze swojej strony będziemy w miarę możliwości wspierać kreatywność poszczególnych grup i szkolić je w zakresie kompetencji cyfrowych. Przestrzeń tworzy zatem w ekosystemie Facebooka dodatkową platformę kontaktu, której dotąd brakowało - zaznacza Bednarski.
Podczas otwarcia Przestrzeni przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli uruchomienie pierwszego z programów realizowanych w ramach nowej inicjatywy. Program „KNOWoW - Kompetencje cyfrowe i rozwój gospodarczy - Młodzi na rynku pracy” zakłada przeszkolenie 50 tys. osób do 2020 r. w obszarze kompetencji cyfrowych.
Szkolenia będą skierowane przede wszystkim do osób rozpoczynających karierę zawodową. Uczestnicy będą mieli do wyboru wachlarz 20 różnych modułów szkoleniowych o różnym stopniu zaawansowania - od podstawowych porad dotyczących wykorzystania narzędzi cyfrowych po specjalistyczne kursy programistyczne.
Według zapowiedzi 12,5 tys. osób odbędzie szkolenia na żywo w Przestrzeni, reszta - w ramach dedykowanych kursów organizowanych online. Projekt jest realizowany w ramach ogłoszonego w styczniu br. programu Community Boost EU, który przewiduje rozwój kompetencji cyfrowych i wyposażania mieszkańców Unii Europejskiej w umiejętności niezbędne na współczesnym rynku pracy. Do 2020 r. Facebook planuje osiągnąć cel miliona przeszkolonych osób.
W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Facebook otwiera w Warszawie centrum o nazwie Przestrzeń. „To naturalny krok w naszym rozwoju”