SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowy właściciel stawia na nogi serwisy dawnego Marquardu

Dawna spółka Marquard Media Polska to dziś New Media Wave, zarządzające portfolio sześciu serwisów tematycznych. Teraz przechodzą one gruntowne zmiany.  – Po wprowadzeniu zmian oraz unowocześnieniu layoutu notujemy wzrost odsłon oraz wzrost unikalnych użytkowników, a prace jeszcze nie zostały zakończone – mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Musiał, prezes New Media Wave. Spółka zatrudnia też cały czas nowe osoby do redakcji. 

screen www screen www

Spółka Marquard Media Polska na polskim rynku była obecna od 1992 roku. W przeszłości była jednym z czołowych wydawców magazynów, w ostatnim okresie wydawała takie tytuły jak “Cosmopolitan”, “Joy”, “Harper's Bazaar”, “CKM” czy “Playboy”. 

Z końcem 2019 roku firma zrezygnowała z wydawania wszystkich swoich magazynów drukowanych, wycofała się z organizacji eventów i zwolniła 70 proc. pracowników, rozpoczynając postępowanie sanacyjne. Do porozumienia z wierzycielami jednak nie doszło. W drugiej połowie listopada 2020 r. Sąd Rejonowy w Warszawie zdecydował o umorzeniu postępowania. Postępowanie upadłościowe Marquard Media Polska ogłoszono 14 kwietnia 2021 rSpółkę udało się sprzedać w drugim procesie, realizowanym wiosną 2024 roku. Cena wywoławcza wynosiła w nim 2,88 mln zł, przy czym oszacowana wartość rynkowa firmy wyniosła 3,84 mln zł. 

Wszystkie serwisy internetowe MMP: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.pl, Ckm.pl i Autostuff.pl. od 1 lipca ur. funkcjonują pod szyldem New Media Wave. Nowy właściciel, czyli Venture Capital 2.0, przejął również wszystkich pracowników.

Czytaj więcej: Marquard Media Polska ma nowego właściciela. Kupił je fundusz inwestycyjny

Tomasz Musiał, prezes New Media Wave, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznaje, że przywrócenie tych witryn do normalnej działalności nie jest proste.  

Powrót na rynek serwisów, które były w upadłości nie należy do łatwych. Dzięki zaangażowaniu pracowników i współpracowników zrealizowane zostały dla spółki kluczowe zmiany oraz opracowane zostały cele strategiczne na rok 2025. Do stycznia prowadziliśmy wzmożone prace technologiczne w serwisach, głównie w kozaczek.pl. Po wprowadzeniu zmian oraz unowocześnieniu layoutu notujemy wzrost odsłon oraz wzrost unikalnych użytkowników, a prace jeszcze nie zostały zakończone – przyznaje Musiał.  

Z danych z badania Mediapanel wynika, że w okresie od 1 do 27 lutego br. najpopularniejszym serwisem firmy był Kozaczek.pl, który miał 470 tys. realnych użytkowników. To wynik daleki od witryn show biznesowych dużych wydawców. Papilot.pl odwiedzało mniej niż 300 tys. użytkowników, a Zeberka.pl - zaledwie 110 tys.

– Rynek mediów show-biznesowych dynamicznie się zmienia, a kluczowym trendem, który obserwujemy jest rosnące znaczenie treści wideo i mediów społecznościowych. Właśnie w tym kierunku chcemy rozwijać kozaczek.pl. Stawiamy także na autentyczne, jakościowe i łatwe w odbiorze treści (bez clikbaitów, które stały się dawno passe) – dodaje Kinga Trzeszczkowska, redaktor naczelna kozaczek.pl.

Czytaj więcej: Tropią clickbaity w mediach. "Jednego dużego gracza mediów nigdy nie złapaliśmy"

Spółka zatrudniła nowe osoby i poszukuje kolejnych. 

– Rozwój spółki wymaga od nas zmian, również personalnych. W tym roku dołączył do nas Ireneusz Różański, który odpowiedzialny będzie za rozwój męskiej części portfolio New Media Wave. Zatrudniliśmy i nadal rekrutujemy redaktorów i wydawców z segmentu lifestyle. W najbliższych tygodniach zatrudnimy redaktorkę naczelną oraz wzmocnimy redakcję serwisu supermamy.pl. Mam na pokładzie również social media managerów – wyjaśnia Musiał.

Nowym dyrektorem operacyjnym na miejsce Joanny Mroczkowskiej, która odeszła niedawno z firmy, została Weronika Pachuta, która również pełni nadal funkcję head of sales. 

Jakie zmiany w ofercie reklamowej wprowadzono? –  Poszerzyliśmy naszą ofertę display o midscroll oraz topscroll. Połączyliśmy w ofertę wszystkie konta na social mediach, dzięki czemu możemy zaproponować naszym klientom współpracę z influencerami, czyli duże i konkurencyjne zasięgi – wyjaśnia Pachuta.

W najbliższych miesiącach skupimy się na kolejnych zaplanowanych już wcześniej oraz całkiem nowych inwestycjach związanych z serwisami. Nie chcemy za wiele zdradzać na ten monet, ale na pewno o New Media Wave będzie głośno – zapowiada.

Dołącz do dyskusji: Nowy właściciel stawia na nogi serwisy dawnego Marquardu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl