Nowy właściciel stawia na nogi serwisy dawnego Marquardu
Dawna spółka Marquard Media Polska to dziś New Media Wave, zarządzające portfolio sześciu serwisów tematycznych. Teraz przechodzą one gruntowne zmiany. – Po wprowadzeniu zmian oraz unowocześnieniu layoutu notujemy wzrost odsłon oraz wzrost unikalnych użytkowników, a prace jeszcze nie zostały zakończone – mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Musiał, prezes New Media Wave. Spółka zatrudnia też cały czas nowe osoby do redakcji.

Spółka Marquard Media Polska na polskim rynku była obecna od 1992 roku. W przeszłości była jednym z czołowych wydawców magazynów, w ostatnim okresie wydawała takie tytuły jak “Cosmopolitan”, “Joy”, “Harper's Bazaar”, “CKM” czy “Playboy”.
Z końcem 2019 roku firma zrezygnowała z wydawania wszystkich swoich magazynów drukowanych, wycofała się z organizacji eventów i zwolniła 70 proc. pracowników, rozpoczynając postępowanie sanacyjne. Do porozumienia z wierzycielami jednak nie doszło. W drugiej połowie listopada 2020 r. Sąd Rejonowy w Warszawie zdecydował o umorzeniu postępowania. Postępowanie upadłościowe Marquard Media Polska ogłoszono 14 kwietnia 2021 rSpółkę udało się sprzedać w drugim procesie, realizowanym wiosną 2024 roku. Cena wywoławcza wynosiła w nim 2,88 mln zł, przy czym oszacowana wartość rynkowa firmy wyniosła 3,84 mln zł.
Wszystkie serwisy internetowe MMP: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.pl, Ckm.pl i Autostuff.pl. od 1 lipca ur. funkcjonują pod szyldem New Media Wave. Nowy właściciel, czyli Venture Capital 2.0, przejął również wszystkich pracowników.
Czytaj więcej: Marquard Media Polska ma nowego właściciela. Kupił je fundusz inwestycyjny
Tomasz Musiał, prezes New Media Wave, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznaje, że przywrócenie tych witryn do normalnej działalności nie jest proste.
– Powrót na rynek serwisów, które były w upadłości nie należy do łatwych. Dzięki zaangażowaniu pracowników i współpracowników zrealizowane zostały dla spółki kluczowe zmiany oraz opracowane zostały cele strategiczne na rok 2025. Do stycznia prowadziliśmy wzmożone prace technologiczne w serwisach, głównie w kozaczek.pl. Po wprowadzeniu zmian oraz unowocześnieniu layoutu notujemy wzrost odsłon oraz wzrost unikalnych użytkowników, a prace jeszcze nie zostały zakończone – przyznaje Musiał.
Z danych z badania Mediapanel wynika, że w okresie od 1 do 27 lutego br. najpopularniejszym serwisem firmy był Kozaczek.pl, który miał 470 tys. realnych użytkowników. To wynik daleki od witryn show biznesowych dużych wydawców. Papilot.pl odwiedzało mniej niż 300 tys. użytkowników, a Zeberka.pl - zaledwie 110 tys.
– Rynek mediów show-biznesowych dynamicznie się zmienia, a kluczowym trendem, który obserwujemy jest rosnące znaczenie treści wideo i mediów społecznościowych. Właśnie w tym kierunku chcemy rozwijać kozaczek.pl. Stawiamy także na autentyczne, jakościowe i łatwe w odbiorze treści (bez clikbaitów, które stały się dawno passe) – dodaje Kinga Trzeszczkowska, redaktor naczelna kozaczek.pl.
Czytaj więcej: Tropią clickbaity w mediach. "Jednego dużego gracza mediów nigdy nie złapaliśmy"
Spółka zatrudniła nowe osoby i poszukuje kolejnych.
– Rozwój spółki wymaga od nas zmian, również personalnych. W tym roku dołączył do nas Ireneusz Różański, który odpowiedzialny będzie za rozwój męskiej części portfolio New Media Wave. Zatrudniliśmy i nadal rekrutujemy redaktorów i wydawców z segmentu lifestyle. W najbliższych tygodniach zatrudnimy redaktorkę naczelną oraz wzmocnimy redakcję serwisu supermamy.pl. Mam na pokładzie również social media managerów – wyjaśnia Musiał.
Nowym dyrektorem operacyjnym na miejsce Joanny Mroczkowskiej, która odeszła niedawno z firmy, została Weronika Pachuta, która również pełni nadal funkcję head of sales.
Jakie zmiany w ofercie reklamowej wprowadzono? – Poszerzyliśmy naszą ofertę display o midscroll oraz topscroll. Połączyliśmy w ofertę wszystkie konta na social mediach, dzięki czemu możemy zaproponować naszym klientom współpracę z influencerami, czyli duże i konkurencyjne zasięgi – wyjaśnia Pachuta.
– W najbliższych miesiącach skupimy się na kolejnych zaplanowanych już wcześniej oraz całkiem nowych inwestycjach związanych z serwisami. Nie chcemy za wiele zdradzać na ten monet, ale na pewno o New Media Wave będzie głośno – zapowiada.
Dołącz do dyskusji: Nowy właściciel stawia na nogi serwisy dawnego Marquardu