SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kampania z Putinem z czasów rządów PiS w prokuraturze. Podejrzenie szkód na 12 mln zł

Obecne władze Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej złożyły w prokuraturze zawiadomienie dotyczące kampanii billboardowej z 2022 r. pod nazwą „Walczymy o polską niezależność”. Według organizacji szkody mogły wynieść nawet 12 mln zł. 
 

materiały prasowe materiały prasowe

– W dniu 3 marca 2025 roku PKEE złożył do Prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w kwocie 12 mln zł w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w ramach kampanii medialnej pt. „Walczymy o polską niezależność” prowadzonej w 2022 roku na rzecz Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej – czytamy w komunikacie. 

Kampania, w ramach której wydano 12 mln PLN, została sfinansowana z budżetu PKEE (zasilanego składkami rocznymi członków tj. przede wszystkim PGE, Tauron, Energa, Enea), który na tę okoliczność został zwiększony o dodatkowe składki: PGE - 4 mln PLN, Tauron - 2 mln PLN, Energa - 2 mln PLN, Enea - 2 mln PLN. Zawiadomienie to efekt decyzji Rady Zarządzającej PKEE, która zapoznała się z dotychczasowymi wynikami powadzonego w PKEE audytu, który może być podstawą do ew. kolejnych zawiadomień do prokuratury - brzmi komunikat.  

W 2022 r. Polski Komitet Energii Elektrycznej (organizacja zrzeszająca polskich dostawców energii elektrycznej, na czele z państwowymi koncernami PGE, Energa, Enea i Tauron) przygotował akcję mającą edukować konsumentów na temat nadchodzących podwyżek cen prądu. Jak jeszcze w 2021 r. informowały nieoficjalne źródła, ceny prądu miały wzrosnąć od 2022 r. nawet o 40 proc. Mówiono, że podwyżki są związane z dużymi wzrostami cen praw do emisji dwutlenku węgla, niezbędnej przy produkcji energii elektrycznej z węgla.  

–  Chcemy zrobić kampanię edukacyjną, która pokaże Polakom, jak mogą się uchronić od podwyżek cen prądu, które są nieuchronne. Jak mogą zminimalizować ich skutki – powiedział w 2021 r. dla „Rzeczpospolitej” Maciej Kość, dyrektor ds. komunikacji w Polskim Komitecie Energii Elektrycznej.  

Przetarg dotyczący stworzenia i realizacji akcji wygrało w 2021 r. konsorcjum spółek Publicis Consultants, Publicis Worldwide i MSL Group.

Czytaj więcej: Będzie kampania edukacyjna o podwyżkach cen prądu, przetarg wygrał Publicis

Na potrzeby kampanii przygotowano spot, grafiki z twarzą Putina, słupem energetycznym rzucającym cień karabinu maszynowego i sloganem „Wysokie ceny energii to też jego broń”, a także serwis Walczymy-o-niezaleznosc.pl. Kampania podkreślała, że to Putin jest odpowiedzialny za obecny kryzys energetyczny, i tłumaczyła, jak do tego doszło m.in. wskutek nieodpowiedzialnej polityki niektórych krajów europejskich, które uzależniły się od rosyjskiego gazu.

–  Naszą odpowiedzią na propagandę Kremla jest merytoryczna wiedza o energii, o przyczynach wzrostu cen oraz o tym co robi nie tylko polski rząd, ale również sektor energetyczny, by chronić Polaków przed wysokimi cenami energii elektrycznej – komentował w 2022 r. Wojciech Dąbrowski, prezes rady zarządzającej Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej i prezes PGE.

Czytaj więcej: Firmy energetyczne w kampanii przekonują, że drogi prąd „to też broń Putina”

Dołącz do dyskusji: Kampania z Putinem z czasów rządów PiS w prokuraturze. Podejrzenie szkód na 12 mln zł

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reven
Dziwne, że ta złodziejska szajka nie ma w nazwie "narodowa"
3 1
odpowiedź
User
AltonHokTW
Hello.

This post was created with XRumer 23 StrongAI.

Good luck :)
1 2
odpowiedź
User
Alfons z Gdańska
Nikt wam tyle nie da, ile ja obiecam
2 1
odpowiedź