SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski kanał po 7 latach zmieni nazwę i profil

Red Carpet Media Group, nadawca kanału Red Carpet TV niebawem wystąpi do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o zmianę nazwy i profilu stacji – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – Czerwonych dywanów jest niestety w polskiej przestrzeni coraz mniej i stąd te plany – tłumaczy Leszek Kułak, przewodniczący rady nadzorczej RCMG. 

Pod obecną nazwą Red Carpet TV działa od 28 maja 2018 roku. Wcześniej na bazie tej koncesji funkcjonowały ETV i Edusat. Obecna koncesja satelitarna kanału jest ważna do 2 listopada 2025 roku. Pozwala na nadawanie stacji wyspecjalizowanej filmowo-serialowo-kulturowej. Na poprzednie zmiany w zapisach koncesyjnych regulator zgodził się w maju zeszłego roku. Wówczas polegały one na zwiększeniu liczby filmów i seriali dopuszczalnych w ramówce.

„Profil bardziej show-biznesowy”

Jak informowaliśmy w poniedziałek, do prowadzących prognozę pogody w „Pytaniu na śniadanie” TVP2, dołączyła Paulina Koziejowska, która w ostatnich latach była związana z Red Carpet TV. Narzeczona Macieja Orłosia prowadziła programy „Między gwiazdami” i „Między gwiazdami Extra”. Dzięki niej powstały 183 odcinki produkcji z gwiazdami i kulisami showbiznesu.  

– Dziennikarze i prowadzący z mniejszych stacji przechodzą do większych i to jest proces naturalny który się odbywa zawsze. Miesiąc temu odszedł jeden redaktor, który odnalazł się w TVP3. Planujemy nowe osoby ale, to bardziej związane z planowaną korektą charakteru stacji Red Carpet TV, idącą w stronę lżejszej rozrywki. Nowe programy będą o nieco innym charakterze. Czerwonych dywanów jest niestety w polskiej przestrzeni coraz mniej i stąd te plany – tłumaczy Kułak.

Do jakich dokładnie zmian dojdzie? - Chcemy zmienić charakter stacji. Cały proces związany jest ze zmianą nazwy, zmianami w koncesji, o które planujemy wystąpić. Profil będzie bardziej show-biznesowy idący w stronę pozycji bardziej rozrywkowych. Nazwy na razie nie chcę zdradzać – wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl szef rady nadzorczej RCMG. W ofercie odświeżonej stacji ma się znaleźć więcej produkcji własnych. 

Obecnie poza klasykami filmowymi, serialami (m.in. „Moda na sukces”, „Triumf miłości”), kabaretami, stacja nadaje format „ Willy agent”. Pochodzący z Ukrainy prezenter rozmawia w nim z polskimi aktorami i osobami ze świata show-biznesu. W ofercie Red Carpet TV są też „FilmoNewsy”, „Planetarium” (przegląd wydarzeń z kolorowej prasy i Internetu), „Top 13 – ranking gwiazd”.

W portfolio Red Carpet TV jest jeszcze kanał ViDoc TV. Ponad dwa tygodnie temu Emitel, operator MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, zaprzestał emisji filmowo-dokumentalnej stacji. Firma przekonuje, że to działanie zgodne z umową z nadawcą. Ten nie chce informować czy ma zaległości w płatnościach wobec Emitela. ViDoc TV kontynuuje nadawanie drogą satelitarną i poprzez sieci kablowe. Nadawca rozważa różne scenariusze na dalszą przyszłość tej stacji. 

ViDoc TV nadaje od niespełna roku. Stacja ruszyła jako CTV9, ale nadawca zmienił jej nazwę na ViDoc TV, aby lepiej oddawała filmowo-dokumentalny profil. Jej nadawca Red Carpet Media Group, w czwartym kwartale 2024 roku przy skokowym wzroście przychodów zanotowała 4,4 mln zł straty netto.

Dołącz do dyskusji: Polski kanał po 7 latach zmieni nazwę i profil

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Och karol
Zainwestowałem w antenę combo televes by oglądać mux8 jestem zawiedziony za chwilę znikną zoom tv metro coś widzę że ten mux na vhf nie wypal małe moce nadawcze nie 100kw jak reszta emitel oferuje marne moce i słabe nadajniki a pobiera ogromną kasę za co za 6kw 😆
3 1
odpowiedź
User
Dziwak
Dziwne jest to, że stacja znika z emisji naziemnej i jest cisza, żadnej reakcji KRRiT... jakby nic się n8e stało.
1 0
odpowiedź